רזי ברקאי: טעיתי כשקראתי לרה"מ "ביבי" בשידור

אריה גולן בכנס העיתונות: "ב-1996 קיבלנו הוראה שלא אומרים יותר 'ביבי' אלא 'בנימין'" ■ דובר רה"מ, לירן דן: "נחצו קווים אדומים באופן שבו דיברו אל נתניהו"

"ננזפתי כשקראתי פעם לראש הממשלה 'ביבי' בשידור" - כך סיפר איש גלי צה"ל, רזי ברקאי, בפאנל שהנחה הבוקר (ג') בכנס אילת לעיתונות בנושא הקשר בין לשכת ראש הממשלה לעיתונות. "קיבלתי SMS בשידור: 'רזי זה לא מכובד'", סיפר ברקאי, שהודה כי עשה טעות.

איש קול ישראל אריה גולן, שהשתתף בפאנל, אמר: "ב-1996 קיבלנו הוראה שלא קוראים לו יותר 'ביבי' אלא 'בנימין', ואני מכבד את זה. אני פונה אליו כ'ראש הממשלה'".

אורי אליצור, עיתונאי "מקור ראשון", שהיה ראש לשכתו של בנימין נתניהו בקדנציה הראשונה, אמר: "התקשורת הישראלית מתייחסת לראש הממשלה נתניהו בחוסר כבוד מופגן, בבוז, בעוינות, ואפילו בחלק גדול מהבכי והנהי הוא מהעובדה המפתיעה שנתניהו מתנהג כאילו הוא ראש הממשלה הנבחר. כמובן שהיחס מכיוון לשכת ראש הממשלה יהיה בהתאם". לדבריו, "בהחלט אכפת לו מה כותבים עליו, הוא לא אובססיבי. הוא כמו כל הפוליטיקאים".

דובר ראש הממשלה, לירן דן, אמר כי בכנס "נחצו קווים אדומים באופן שבו דיברו אל ראש הממשלה. אנשים אמרו מילים בוטות מדי. בואו נשאל את עצמנו אם הספין הגדול ביותר שמסתובב בימים אלה הוא לא של התקשורת - 'חוק לשון הרע הוא פגיעה בדמוקרטיה'. זה ספין של התקשורת".

אריה גולן אמר: "אני חושב שהתקשורת מאוד פרגנה לראש הממשלה בנושא גלעד שליט. זה שאמרו שהוא נדחף לכל תמונה? אז אמרו. כולנו הבינונו שזו החלטה מאוד לא פשוטה".

עיתונאי "ידיעות אחרונות" יובל קרני רמז כאילו לשכת ראש הממשלה אינה מתדרכת ואינה פתוחה לעיתונאים, בעניין מקרה שאירע בשבוע שעבר. לירן דן אמר בתגובה: "אנחנו מתדרכים המון, יוזמים המון, והיוזמות שלנו הרבה פעמים נתקלות בחוסר רצון לתת להם חשיפה. ביום שלישי שעבר היינו בכנס פרקליטים. בדרך לשדה-התעופה, לאחר נאומו בכנס, ביקש נתניהו לראות את שכונת המסתננים באילת. בדרך לשם אנחנו מתדרכים את העיתונאים שאנחנו בדרכנו לשם ואמרנו שנספק חומר. ראש הממשלה הגיע לשכונה, יצא ושוחח עם מסתננים ועם תושבי אילת על הנושא. האם מישהו ראה את הווידאו הזה עד היום?".

דובר צה"ל לשעבר, תא"ל אבי בניהו, שלקח חלק בדיון, אמר כי אם לא היה תדרוך, והדבר היה נעשה בספונטניות - זה היה רץ בכל המערכות.

ארנון פרלמן סיפר על שירותו בלשכתו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, ואמר כי "לפעמים גם איפוק זה כוח, לא צריך לרוץ לספר לחבר'ה מיד".

עוד אמר לירן דן: "התקשורת לא דיווחה באמת מהו חוק לשון הרע. היא גרמה לציבור לחשוב מהו החוק. צריך לשאול את עצמנו למה קיים הפער בין העיתונאים לבין הציבור? אולי התקשורת לא מצליחה לשקף את דעת הרוב, ואולי זו הפגיעה בדמוקרטיה".