דש: "הפיתרון למשבר באירופה - עידוד הגירה איכותית"

קובי פינקלשטיין, מנהל תחום חו"ל בדש: "במדינות בהן מופעלת מדיניות הגירה מסודרת יש הצלחה במשיכת אוכלוסיה צעירה ומשכילה"

הבעיה המרכזית שמעיקה על השווקים הגלובליים בעת הנוכחית היא הצמיחה האיטית, כך סבור קובי פינקלשטיין, מנהל תחום חו"ל בדש בית השקעות. פינקלשטיין מוסיף ומבהיר כי מדינות אירופה מנסות לטפל בבעיית החובות מהכיוון הלא נכון, ופונות למדיניות צנע ש"עלולה לגרום לסחרור" - במקום לטפל בסוגיית הצמיחה.

לדעתו של פינקלשטיין על מדינות אירופה לטפל ב"משקולת העיקרית" על קצב הצמיחה כדי לפתור את הסוגייה - ולעודד הגירה איכותית פנימה.

"במדינות בהן מופעלת מדיניות הגירה מסודרת ויעילה ישנה הצלחה במשיכת הגירה איכותית שמורכבת ממהגרים משכילים בגילאים צעירים יחסים, התורמים לצמיחה", כותב פינקלשטיין, שמבהיר כי במדינות רבות אחרות אין מדיניות הגירה סדורה ויעילה.

פינקלשטיין מציין מחקרים אקדמיים שעסקו בנושא ההגירה, ומצאו כי "זו לא פוגעת באופן משמעותי בתנאי העבודה ובאפשרויות התעסוקה של האוכלוסיה הקיימת". לדבריו, הזרמות מוניטאריות לסוגיהן ואפילו האיחוד הפיסקאלי אותו מעוניינים מנהיגי אירופה לכונן, לא יפתרו את הבעיה הבסיסית של צמיחה נמוכה - אותה יש לפתור באמצעות הגירה איכותית.

דבריו של פינקלשטיין נאמרים לפני פגישת קברניטי אירופה בסוף השבוע הקרוב, לפגישת פסגה במסגרתה צפויים המנהיגים לאשר את הקמתו של איחוד פיסקאלי באירופה - אשר יאפשר פיקוח הדוק על המדיניות המוניטארית של הכלכלות ה"חלשות" באירופה, על ידי הכלכלות ה"חזקות".