אחרי 9 שנים: סלקום ומשרד הפרסום מקאן-אריקסון נפרדים

‎‎מתחילת השנה עמד היקף התקציב של סלקום שנוהל במקאן על כ-18 מיליון דולר במחירי מחירון ■ סלקום: אנו בוחנים את התנהלותנו בעתיד בנושא מערך הפרסום

‎‎חברת סלקום הודיעה היום (ג') למשרד הפרסום מקאן-אריקסון על הפסקת ההתקשרות עימו. רשמית מודיעה החברה כי בשלב זה היא בוחנת את התנהלותה בעתיד בנושא מערך הפרסום.

‏הפרידה של סלקום ממקאן אינה מפתיעה. כבר לפני מספר שבועות פורסם ב"גלובס" כי על רקע מערכת היחסים העכורה שבין סלקום למשרד הפרסום, מהלך כזה צפוי לקרות. חיזוקים לכך ניתנו כאשר המנכ"ל היוצא עמוס שפירא, הנחשב למקורב להנהלת מקאן, פרש מהתפקיד. למעשה נותר המשרד ללא המנכ"ל הבכיר שהגן עליו.

מתחילת השנה עמד היקף התקציב של סלקום שנוהל במקאן על כ-18 מיליון דולר, וזאת על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום במחירי מחירון.

‏משרד הפרסום מקאן-אריקסון הצטרף למערך הפרסום של סלקום בתקופת מנכ"לותו של יצחק פטרבורג. לצורך קבלת תקציב הפרסום של סלקום ויתר המשרד על תקציב פלאפון בו הוא טיפל עד אז - מהלך שנחשב לאחד הדרמטיים בעשור האחרון.

‏יש לציין כי ההצטרפות של מקאן לתקציב הייתה עוד בטרם רכישת מניות השליטה של סלקום על-ידי קבוצת ‏IDB‏. נוחי דנקנר, בעל השליטה ב-‏IDB‏, רצה באותה תקופה להעביר את התקציב למשרד הפרסום גיתם, אולם ההתקשרות עם מקאן נעשתה מעל לראשו - מהלך שעלה לפטרבורג בתפקידו בעת שהשתלטה ‏IDB‏ על החברה.

‏בהמשך צורף גיתם למערך הפרסום של סלקום. בהתחלה כשותף שווה אבל עם הזמן, ועל רקע התדרדרות מערכת היחסים בין מקאן לסלקום, כשותף בכיר.

השנה רכשה ‏IDB‏ את ברק 013 ומיזגה אותו לתוך נטוויז'ן בדרך למיזוג כולל עם סלקום. מי שטיפל בתקציבי הפרסום של נטוויז'ן ברק היו גיתם ו-‏JWT‏. כש-‏JWT‎‏ פרש לטובת הטיפול בתקציב פרטנר, צורף משרד הפרסום גלר-נסיס למערך במהלך שעורר תמיהה בענף, שכן לא ברור היה אם נטוויז'ן הולכת למיזוג מלא עם סלקום גם מבחינה פרסומית.

‏כבר אז הוערך כי הנתח של גלר-נסיס עשוי לצמוח ולתפוס את מקומו של מקאן במערך הפרסום של ‏IDB‏.

‏עם זאת, אין למהר ולהספיד את מקאן בכל הקשור לתקציבי תקשורת: בתקופה זאת מרחפים סימני שאלה גם בנוגע לעתידם של משרדי הפרסום של פרטנר. מנכ"ל פרטנר, חיים רומנו, ובכירי מקאן, אילן שילוח ואיריס בק, נחשבים למקורבים מאוד, ושילוח גם מקורב לאורן מוסט, יו"ר גולן טלקום.

‏ניר שטרן, מנכ"ל סלקום הנכנס, מסר בתגובה כי הוא מבקש להודות למנהלי ועובדי משרד הפרסום על השותפות לאורך הדרך ועל תרומתם להצלחת החברה.

‏יוני סבג, סמנכ"ל השיווק של סלקום, ביקש להודות למאקן-אריקסון על 9 השנים המשותפות וציין, כי מקאן הביאו עימם חשיבה רעננה וחדישה וסייעו בתרומתם לביסוס סלקום כחברה מובילה.