שאמה-הכהן: חרגתי מחבילת גלישה - ושילמתי חשבון של 6,000 שקל

יו"ר ועדת הכלכלה אמר הדברים בדיון בנושא ביטול הקנסות של חברות הסלולר ■ "הלקוח צריך מחשב כדי לדעת באיזו חבילה לבחור - החבילות הן אמנות הטשטוש"

יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ כרמל שאמה-הכהן, התייחס בדיון בוועדה לביטול הקנסות בסלולר על שיטת החבילות של החברות במשק: "הלקוח צריך מחשב כדי לדעת באיזו חבילה לבחור - החבילות הן אמנות הטשטוש".

ועדת הכלכלה קיימה היום (ד') דיון במסגרת הצעתו של שאמה-הכהן לבטל את קנסות היציאה בסלולר ולבחון את האפשרות להטיל על חברות הסלולר הגבלות נוספות הנוגעות לאופן בו הן מתמחרות את המכשירים, לתשלום עבור חבילת שירותים שלא נוצלה במלואה ועבור תשלום על ניצול חורג של החבילות.

"זיהינו כשל בתוכנית החבילות שמציעות החברות", הסביר שאמה-הכהן, שציין כי החברות גובות תעריף גבוה פי 3 ופי 4 כאשר הלקוח חורג מחבילת השימוש בזמן אוויר, מסרונים או גלישה, ומצד שני הוא לעיתים משלם על מלוא החבילה גם אם צרך פחות ממנה.

שאמה-הכהן סיפר כי בגלל חריגה מחבילת גלישה הוא קיבל חשבון של 6,000 שקל: "בחיים לא הייתי מעיז לגלוש בסכום הזה. אי-אפשר לצרוך את כמות הדקות שרוכש הלקוח בחבילה, לקוח שרוכש 300 דקות שיחה צריך להיות קוסם כדי לנצל אותן כל חודש".