הסדר החוב בטאו: סאני צנחה ב-70%, בן דב שולף שפן חדש

(עדכון) - טאו תשואות מגבשת מתווה חדש להסדר חוב של 411 מיליון שקל, המתבסס על הזרמת הון בעלים ואג"ח חדשות ■ תשואת האג"ח הגיעה ל-567%

חמישה חודשים לאחר שאילן בן דב הציע לראשונה מתווה להסדר חוב עם מחזיקי האג"ח של חברת טאו תשואות שבשליטתו, הוא מנסה את מזלו בשנית. הפעם מציע בן דב לנושיו מקרב הציבור שתי סדרות אג"ח חדשות בהיקף של כ-250 מיליון שקל, בתמורה למחיקת סדרות ב' ו-ג' שלהן חוב של 410 מיליון שקל.

בנוסף, יקבלו מחזיקי האג"ח שיעבוד של כ-20% ממניות סאני - חברת ההשקעות באמצעותה שולט בן דב בפרטנר - והזרמה של עשרות מיליוני שקלים מצד בן דב. המספרים עדיין אינם סופיים ויידונו בפגישה בין הצדדים במוצאי שבת. מתווה ההסדר החדש גובש על רקע צניחה של 70% במניות חברת סאני, שהיוותה מרכיב מרכזי במתווה ההסדר הקודם.

בחודש יולי הציע בן דב הסדר חוב שכלל "תספורת" שהוערכה בזמנו בלפחות 70%: העברה לטאו של מניות השליטה בסאני (55%) כנגד הקצאת מניות טאו. במקביל הוצע כי מחזיקי הסדרות ב' ו-ג' ימירו את מלוא חוב החברה כלפיהם (423 מיליון שקל בזמנו) למניות טאו, שיהוו כ-23% מהון החברה. סאני נסחרה אז לפי שווי של 1.1 מיליארד שקל, כך שהתמורה הכוללת למחזיקי האג"ח נאמדה אז במונחי שווי שוק ב-166 מיליון שקל. לאחר הקריסה במחיר מניית סאני מאז, נסחרת כיום החברה לפי שווי של כ-340 מיליון שקל בלבד, ולכן נציגות מחזיקי האג"ח דחתה (אם כי לא באופן רשמי) את ההצעה הקודמת.

בהודעת החברה היום לבורסה נמסר כי "המו"מ התנהל עד כה על ידי טאו, אך כעת משהתגבש מתווה כללי להסדר חוב - נקבעה לראשונה פגישה גם בהשתתפות בעל השליטה ובא כוחו, למוצאי שבת". בן דב, נזכיר, מחזיק באג"ח ב' של טאו בהיקף של כ-100 מיליון שקל.

חברת ההשקעות הכושלת בניהולו של יוסי ארד סיימה את תשעת החודשים הראשונים של השנה בהפסד של כ-98 מיליון שקל, בהמשך להפסד של מאות מיליוני שקלים בשנים האחרונות. ההפסדים הכבדים פערו בור של 465 מיליון שקל בהונה העצמי.

על פי הדוחות לרבעון השלישי, שגם עליהם מתנוססת הערת "עסק חי", מרבית ההתחייבויות של טאו, המסתכמות ב-603 מיליון שקל, מסווגות כהתחייבויות שוטפות. מתוך זה, החוב למחזיקי האג"ח בארבע הסדרות מסתכם כאמור ב-523 מיליון שקל. סדרה א' אינה מעורבת בהסדר החוב הנוכחי והיא מגובה בביטחונות של בנק לאומי.

נותרה ללא נכסים לממש

עמידה בתשלומים בזמן הינה משימה קשה במיוחד נוכח תזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת, בגובה 26 מיליון שקל, ולטאו כבר לא נותרו כמעט נכסים לממש. כרגע יש לה שתי החזקות עיקריות: 26% במטעי הדר (חברה ציבורית הפועלת בתחום החקלאות והנדל"ן המניב) ו-7.4% בסאני.

מניית טאו נסחרת במחיר המשקף לחברה שווי שוק של כ-20 מיליון שקל בלבד, לאחר שנחתכה ביותר מ-70% מתחילת השנה. האג"ח שלה נסחרות בתשואת זבל של עד 567%. אגב, גם נכס הבסיס של סאני ושל קבוצת בן דב כולה - מניית פרטנר, נחתכה בחצי מתחילת השנה למחיר המשקף לחברה שווי של 5.5 מיליארד שקל (35 שקל למניה).

טאו
 טאו