מדד אמון הצרכנים בארה"ב קפץ ל-67.7 נק' - מעל הציפיות

בשוק ציפו למדד של 65.6 נקודות בדצמבר ■ המדד אמנם עלה ל-67.7 נק' בדצמבר, אולם הוא עדיין רחוק מממוצע של 87 נקודות שנרשם לפני כניסת ארה"ב למיתון האחרון

נתון אופטימי בארה"ב: מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש דצמבר עלה לשיא שלא נראה מזה חצי שנה. המדד עלה לרמה של 67.7 נקודות מ-64.1 נק' בנובמבר, כאשר אנליסטים בוול סטריט ציפו למדד של 65.6 נקודות בדצמבר.

מדד אמון הצרכנים הינו סקר שנערך בקרב צרכנים ועסקים ומעיד על הרגלי הצריכה העתידיים שלהם לחודשים הקרובים. העלייה במדד עשויה להעיד על עלייה בצריכה הפרטית שמהווה כ-70% מסך הצמיחה הכלכלית בארה"ב. מיד לאחר פרסום המדד התחזקו עליות בשערים בקרב מדדי המניות בוול סטריט.

המדד אמנם עלה ל-67.7 נק' בדצמבר, אולם הוא עדיין רחוק מממוצע של 87 נקודות שנרשם לפני כניסת ארה"ב למיתון האחרון. השפל האחרון המדד היה באוגוסט, אז הוא נגע ב-55.7 נק'.

"החדשות על ההתפתחויות הכלכליות היו הרבה יותר חיוביות בדצמבר", הסביר ריצ'רד קורטין, מנהל הסקר. הוא הוסיף שהצרכנים היו מעודדים גם מהנתונים שהעידו על יצירת מקומות עבודה ב-3 החודשים האחרונים.