הבורסה ננעלה בעליות; לאומי זינקה 3%, פועלים 2.6%

מדד הבנקים זינק כ-2.6% לאור אופטימיות זהירה מתוצאות הפסגה באירופה ■ השבוע יבוצע עדכון בהרכבי המדדים בבורסות תל אביב ■ חברת טאו של אילן בן דוב הציגה את פרטי הסדר החוב

המסחר בבורסת ת"א התנהל היום (א') במגמה חיובית וננעל בעליות חדות של מעל 1.5% כאשר מדד הבנקים זינק כ-2.6%. מגמה חיובית היום על רקע סיומה של פסגת מנהיגי אירופה, שננעלה ביום ו' ובמסגרתה הצליחו מנהיגי היבשת להגיע להסכמה כמעט מלאה על תוכנית גרמניה וצרפת להידוק הפיקוח הפיסקאלי על כלכלות היבשת, יחד עם מספר אמצעים לטיפול במשבר החוב. ביום ה' הקרוב יתבצע העדכון להרכב המדדים בבורסה, בעוד גם הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה צפויה לפרסם במהלך השבוע מספר נתונים הנוגעים למשק המקומי.

נתחיל מהבורסה המקומית. מדד המעו"ף נעל את שבוע המסחר החולף ברמה של 1070.73 נקודות. זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", טוען כי מדובר בסימן חיובי, שעשוי להוביל למגמה מתמשכת של עלייה: "מהלך של המעו"ף מעל 1,105 נקודות יחזיר את הסיכוי הגבוה למגמת עליה. מהלך מתחת ל-1,050 נקודות יחזיר את הסיכוי הגבוה למגמת ירידה", אמר סגל. "מכיוון שנכון ליום חמישי סיום המסחר המדד סגר מעל 1,060 נקודות, אסטרטגית נישאר בכיוון של עליה".

עוד בבורסה: ביום חמישי הקרוב יתבצע העדכון להרכב המדדים בבורסה. למדד המעו"ף יתווספו המניות של חברות מלאנוקס והוט . מניית דסק"ש צפויה להיגרע מהמדד. למדד ת"א 100 יתווספו 9 מניות, וכ-5 ייגרעו מהמדד. למדד הנדל"ן תיכנס מניה אחת - אלרוב נדלן , במקומה של מניית אפריקה נכסים . (לשינויים המלאים בהרכבי המדדים המובילים)

בזירת המאקרו, צפוייה הלמ"ס לפרסם מספר מדדים ונתונים משמעותיים במהלך השבוע הקרוב. ביום ב' יפורסם סקר אמון הצרכנים לחודש נובמבר וכן היקף הסחר של ישראל בחו"ל. ביום ה' יפורסם מדד המחירים לצרכן לחודש נובמבר.

הפדיונות בקרנות לא נגמרים

מסיכום השבוע החולף בתעשיית קרנות הנאמנות עולה כי הקרנות המסורתיות פדו השבוע קרוב ל-400 מיליון שקל - כך לפי אומדן שפרסמו כלכלני מיטב היום. גם בגזרת האג"ח הקונצרניות נפדו מתחילת החודש כ-330 מיליון שקל וזאת על אף העליות הנאות באפיק זה. בגזרת קרנות הנאמנות המנייתיות והכספיות היו פדיונות נוספים, של כ-40 מיליון שקל וכ-320 מליון שקל בהתאמה.

השווקים בעולם מעודדים מאירופה

מהבורסה המקומית נעבור לאירופה, שם ננעלה ביום ו' פסגת מנהיגי אירופה, במסגרתה דנו המנהיגים בפתרונות אפשריים למשבר החוב. הבשורה המרכזית מהפסגה: הסכמה של כלל מדינות האיחוד האירופי (פרט לבריטניה) על הקמתו של איחוד פיסקאלי, לפי הצעתם של נשיא צרפת סרקוזי וקנצלרית גרמניה מרקל, במסגרתו יתקיים פיקוח על כלכלות אירופה ה"מתקשות". בין היתר, יידרשו המדינות החברות באיחוד לשמור על יחס גירעון-תוצר של פחות מ-3%.

גם הבנק המרכזי האירופי סיפק כותרות במהלך השבוע החולף, כאשר שוב נקט יו"ר הבנק מריו דרגי בגישה אקטיבית לנוכיח ההאטה בגוש האירו. דרגי בחר להוריד מזה החודש השני ברציפות את הריבית המרכזית לרמה של 1% (שוות ערך לשפל כל הזמנים בגוש האירו), לנוכח הקשיים ביצירת צמיחה ברת-קיימא בגוש האירו ומשבר החוב הפוקד את היבשת. בנוסף, הכריז ה-ECB על 2 תוכניות להלוואות לטווח ארוך של 3 שנים עם אופציה לפירעון ההלוואה בסוף השנה הראשונה.

זכייה בערעור לטבע

מניית טבע ריכזה עניין לאחר שהחברה ניצחה בערעור לשיווק הפנטורה, תרופה המיועדת להקלה בכאבים הנגרמים מסוגי סרטן שונים. טבע זכתה בפטנט על התרופה לאחר שרכשה את חברת ספלון. מכירות התרופה הסתכמו ב-81 מיליון דולר במחצית הראשונה של השנה, כך הודיעה ספלון באוגוסט.

מניות הבנקים רשמו עליות חדות לאחר הפסגה באירופה. נציין את לאומי , פועלים ודיסקונט .

חברת טאו תשואות , בשליטתו של אילן בן דב, פרסמה הבוקר את פרטי הסדר החוב החדש שהיא מציעה לבעלי האג"ח שלה, הכוללת "תספורת" של לפחות 40%. בנוסף, מציעה טאו לנושים החלפת סדרות האג"ח שברשותם בסדרות חדשות בהיקף של 248 מיליון שקל, וכ-20 מיליון שקל הזרמה מכיסו של בן דב, בעל השליטה. (להסדר המלא)

בנק לאומי היה במוקד לאחר שהודיע הבוקר כי הוא מפסיק את פרויקט "שני מיליון סיבות טובות", בין היתר בעקבות הביקורת הציבורית שהופנתה כלפי הבנק, לאחר שהחליט לצרף את התנועה הפוליטית "אם תרצו" לפרויקט התרומה.

חברת חלל תקשורת דיווחה היום לבורסה כי הלוויין עמוס 5 שוגר היום לחלל בשעה 13:17 מאתר השיגור בבייקונור, קזחסטן. תהליך השיגור מורכב מארבעה שלבים, כאשר ההפרדה מהשלב הרביעי והאחרון של טיל השיגור צפויה כתשע שעות וחצי לאחר התחלת התהליך ולאחריה ימשיך הלווין בדרכו לנקודת המסלול המיועדת לו, במשך כשבועיים נוספים. עוד מציינים בחלל כי במהלך מספר שבועות לאחר השיגור, יעבור הלוויין סדרת בדיקות מקיפה במסלול לבדיקת תקינות מערכותיו השונות, לקראת תחילת פעילותו המסחרית.

מזור רובוטיקה עוררה עניין לאחר שדיווחה היום על הסכם חדש עליו חתמה בדבר מכירת המערכת הרובטית לניתוחי עמוד שדרה, שבמרכזה עומד מכשיר ה-Renaissance. שוק היעד של מערכת זו היא ארה"ב וההסכם נחתם מול ביה"ח האמריקני - Houston orthopedic and Spine Hospital.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]