קטליסט הובילה גיוס בהיקף 150 מ' ד' לקרן סינית-ישראלית

הקרן תשתף פעולה עם וואן-גייט הסינית ■ יאיר שמיר: "קלינטק, מים וחקלאות הם תחומים שהממשל הסיני סימן כבעלי חשיבות לאומית"

קרן ההון סיכון קטליסט, חברה בת של בית ההשקעות קוקרמן הכריזה על סגירה של קרן חדשה, סינית-ישראלית, בהיקף מיליארד רנבי (כ-150 מיליון דולר), כך נודע ל"גלובס".

בקרן צפויים להשתתף יאיר שמיר לשעבר יו"ר אל על וחגי רביד, שהיה בעבר שותף בבית ההשקעות MBI. קטליסט השקיעה בעבר בפאוורדיזיין, סקופוס ואומריקס. מאז 2007, אז גייסה קטליסט קרן של כ-100 מיליון דולר, היא לא גייסה קרן חדשה.

קטליסט תשתף פעולה עם חברת ההון סיכון הסינית וואן-גייט (OneGate Capital) משנחאיי. הקרן המשותפת תפעל בעיר שנדז'ו (Chengdu) במחוז שיצו'אן.

הקרן החדשה, שנקראת The China Israel Technology, תנוהל במקביל מסין וישראל. וואן-גייט מביאה לשידוך את רשת הקשרים המסועפת שלה בסין, וקטליסט את הניסיון בביצוע השקעות בחברות טכנולוגיה בישראל ואירופה.

ביום חמישי נפגשו בכירים משתי הקרנות לטקס שבו השתתפו שגריר ישראל בסין עמוס נדאי, מזכיר המפלגה בשנדג'ו חואנג קסין צ'ו (Huang Xin Chu) ויאיר שמיר. המשקיעה הראשית בקרן היא חברת שיצ'אן שנגדו אבה פיתוח ותעשיות (Sichuan Chengdu Aba Development Industry), שהשקיעה שלושים אחוז מהסכום.

- מה יש לכם לחפש בסין?

רביד: "התחלנו לפני כחצי שנה בתהליך של חשיבה, והחלטנו להתמקד בשני אזורים, רוסיה וסין, שבהם יש לנו יכולות להביא ערך מוסף. חיפשנו שותפים בסין והחיבור המוצלח ביותר היה עם וואן-גייט קפיטל, שמנהלת 150 מיליון דולר. לפני חודשיים קיבלנו מהם אור ירוק".

הקרן החדשה, אומר רביד מציעה מודל חדש: "אנחנו לא מנהלים קרן מקבילה, כמו שחקנים אחרים בשוק, אלא מציעים מודל של שתי קרנות, בעלות הנהלה ומועצת השקעה משותפות, כך נוכל להשקיע בחברות בשלבים שונים, משלב המו"פ ועד חברות בוגרות. אנחנו מאמינים שהיכולות המשותפות הללו יעבדו. בקרוב נתחיל לבצע השקעות מהקרן הראשונה, ואז גם נצא לגייס עוד 150 מיליון דולר שיהיו מיועדים להשקעות בחברות מו"פ".

- איך זה יעבוד?

שמיר: "הצוות בסין יאתר חברות סיניות שיכולות להתעניין בטכנולוגיה מישראל. הצוות בישראל יאתר את חברות הטכנולוגיה שמבקשות לצאת לשוק הסיני בהצלחה".

"הקרן החדשה", מסביר שמיר, "תשקיע בחברות בכמה ענפים שמשיקים לתחומים שממשלת סין סימנה בתוכנית החומש שלה. קלינטק, מים, וחקלאות, הם תחומים שחברות סיניות מתעניינות בהם והממשל סימן אותם כבעלי חשיבות לאומית".

- איזה חברות ישראליות יתאימו?

"חברות ישראליות בשלות שיש להן דריסת רגל בסין והן רוצות להרחיב את הפעילות. חברות שרוצות להגיע לשווקים בסין, אך גם חברות צעירות שיש להן טכנולוגיה שיכולה לעניין את התאגידים בסין. אנחנו מאמינים שביחד נוכל ליצור שיתופי פעולה רלוונטיים".