"תתרחקו מכל מי שתופס מעצמו מומחה למדיה חברתית"

כך אמר ג'ף פולבר בוועידת ישראל לעסקים ■ המשנה לעורך "ניו-יורק טיימס", ג'ים שכטר: "כעיתונאים עלינו להיות קשובים לכל הפלטפורמות ולדעת איך להשתמש בהן"

"אנחנו כעיתונאים חייבים להיות קשובים לכל הפלטפורמות - פייסבוק, טוויטר וכו' - להאזין להן ולדעת איך להשתמש בהן כעיתונאים" - כך אמר הערב (ב') המשנה לעורך ה"ניו-יורק טיימס", ג'ים שכטר, בדיון שעסק בניו-מדיה בעולם החדש בהנחיית עורך מגזין "פירמה", לי-אור אברבך, בוועידת ישראל לעסקים 2011 של "גלובס".

לריכוז הידיעות מוועידת ישראל לעסקים 2011 - לחצו כאן

לקראת סיומה של ועידת ישראל לעסקים נערך דיון על המדיה בעולם החדש. בדיון השתתפו ג'ים שכטר, המשנה לעורך ה"ניו-יורק טיימס"; יורם מוקדי, סמנכ"ל התוכן והרגולציה בהוט; ג'ף פולבר, יזם, מייסד 140conf; מירקו וויטפילד, מנהל שיווק ופיתוח עסקי ב-SXSW - ועידת התקשורת, המדיה והאינטראקטיב המובילה בעולם; שלי תשובה, שותף ומנהל ב-Trigger Foresight.

ג'ים שכטר, המשנה לעורך ה"ניו-יורק טיימס", הסביר כי לפי הגישה של החברה שלו, "ה'ניו-יורק טיימס' צריך להיות בכל מקום ובכל זמן. אנחנו כארגון נאבקים לעשות את זה. לפני שהיה אינטרנט היינו כותבים כמה שיותר חדשות בעמודים. היום כשיש אינטרנט אנחנו עושים את זה בצורה אחרת. אין היום הרבה כסף, אבל יש היום הרבה מקום לחדשנות ולאנשים חדשניים".

סמנכל התוכן והרגולציה בהוט, יורם מוקדי, התייחס לאופן שבו החברה שבה הוא עובד התנהלה בתוך הפלטפורמות החדשות שנולדו בשנים האחרונות . "לפני כ-7 שנים העלנו את שירות ה-VOD, ולפני כמה שנים העלנו שירות באייפד, ואנשים מאוד אוהבים את זה. עכשיו נכנסנו גם לפייסבוק, וזאת הצלחה כי זה מקדם את התוכן שלנו".

"יחד עם זאת", הוסיף מוקדי, "אנחנו חייבים להיות כל הזמן יותר טובים ממה שאנחנו, כי יש באינטרנט דברים חיים. אנחנו חייבים לעלות דברים מחו"ל במהירות - אי-אפשר יותר לחכות כמה חודשים, כי אנשים יראו אותם באינטרנט".

לדברי שלי תשובה, "אנחנו צריכים לדעת איך לבנות שילוב נכון של הישן עם החדש. צריך ללמוד איך לחלק את התקציב כך שהוא יביא לידי ביטוי גם את האופציות החדשות שדיברו עליהם כאן".

לדברי שכטר, "בארגון כמו ה'ניו-יורק טיימס', אחת השאלות המרכזיות היא מה עושים עם כל הפלטפורמות - לדוגמה, האם לשים בכולם תכנים דומים או אחרים שמתאימים באופן ייעודי לכל פלטפורמה".

שכטר הוסיף כי כיום ההחלטה ב"טיימס" היא לפתח "אפליקציות שונות לכל סוגי הטכנולוגיות - לאפל, לאנדרואיד וכו'. אנחנו לא יודעים לאן תתפתח הטכנולוגיה, ולכן אנחנו חייבים לנסות להשתלט על כולן. אי-אפשר לחמם את האוקיינוס, אבל מה שחשוב זה לדעת איפה האוקיינוס מתחמם".

ג'ף פולבר ציין כי תנועת הצופים היום היא דווקא במובהק לכיוון האינטרנט. "הצופים עוברים מהברודקאסט לכבלים, אבל הם למעשה בעצם עוברים לאינטרנט".

"השדרן הווארד סטרן שינה את הרגלי הצריכה כשעבר מתחנות הרדיו המסורתיות לאינטרנט, והאמת היא שאני מחכה שתוכניות כמו 'אמריקן איידול' יעברו רק לאינטרנט, ואז כולנו נראה מה יקרה", הוסיף פולבר.

פולבר תהה מה היה קורה לו רשת CNN הייתה קמה היום. "אנחנו מפחדים לקחת את הסיכונים שטד טרנר לקח בעבר - להקים רשת שתשנה את העולם. רק כשיבואו אנשים שיעזו, אז העולם ישתנה".

בעקבות דבריו של פולבר אמר מוקדי כי לדעתו "צריך ביצים מטיטאניום כדי לעשות מהלך כזה, אלא אם כן יש לך יצר התאבדות".

לדברי וויטפילד, המציאות שהייתה לפני 30 שנה השתנתה מהיסוד. "יש כיום הרבה יותר תחנות שנלחמות על פחות כסף מפרסום", אמר והוסיף כי לדעתו, "בעתיד הקרוב אנחנו נחזה בלא מעט ערוצים שיקרסו".

לדברי פולבר, אנשים מחשיבים יותר מדי את המדיה החדשה. "זה שיש לי 400 ומשהו אלף עוקבים, זה אומר משהו? אני רוצה להאמין שטוויטר ופייסבוק הם לא עתיד. כל זה, זה בולשיט. לאנושות יש הרבה יותר להציע מלבד מיליוני חברים בפייסבוק".

"בכלל", הוסיף פולבר, "אני מציע להתרחק מכל מי שתופס ממעצמו מומחה לענייני מדיה חברתית. זה פשוט בולשיט אחד גדול. תבטלו את החברות שלכם בפייסבוק מאנשים כאלה. יש הרבה מאוד שינויים בעולם, אבל הם לא בגלל טוויטר או פייסבוק - הם בגלל האינטרנט והאנשים שמשתמשים בו. הניצחון שלנו כאנושות מכל הטכנולוגיה החדשה זה שהעולם מצטמצם, והאנשים מתקרבים האחד לשני".