מניית היום: מזנקת ב-13% לאור הצלחה בניסוי קליני

פרוטאולוג'יקס הודיעה היום על הצלחה בניסוי שערכה במסגרת טיפול לדלקת מפרקים שגרונית ■ המנכ"ל ג'וש לוין: "יש לנו יסוד להעריך כי יש בידנו תרופה עם פוטנציאל שוק ענק"

הצלחה בניסוי רפואי שולחת היום (ד') את מניית חברת הביומד פרוטאולוג'יקס לעליות חדות בבורסה בת"א, אם כי יש לציין כי מחזורי המסחר במניה נמוכים למדי. החברה דיווחה על הצלחה בניסוי קליני שערכה בתרופה לטיפול בדלקת מפרקים שגרונית. תוצאות הניסוי, שנערך על עכברים, הצביעו על כך שהתרופה של פרוטאולוג'יקס, הניתנת בזריקה, מפחיתה את התגובה הדלקתית באופן ניכר.

הניסוי נועד לאשרר את התוצאות של ניסויים קודמים, שגם בהם הייתה הצלחה בהפחתת התגובה הדלקתית. יש לציין, תוצאות הניסוי האחרון מראות על הצלחה בגרסה של התרופה הניתנת דרך הפה ולא רק בהזרקה. עוד הראה הניסוי, כי שילוב התרופה עם תרופה אחרת שכבר קיימת בשוק הביא לשיפור משמעותי במצב החולים מאשר הטיפול שניתן בנפרד בכל אחד מהתרופות.

"אנו שמחים על התוצאות החיוביות המובהקות שקיבלנו בניסוי ועל שתוצאות אלו מאשררות את האפקט האנטי דלקתי שנצפה בניסויים קודמים", אמר המנכ"ל ג'וש לוין. "החשיבות של תוצאות אלו רבה מאוד מאחר ומולקולה זו הוכיחה את יעילותה במספר מודלים ובשתי צורות - בהזרקה ובמתן דרך הפה. יש לנו יסוד להעריך כי יש בידינו מולקולה שעשויה לשמש בעתיד כטיפול יעיל במחלות אלו שלהן פוטנציאל שוק ענק".

פרוטאולוג'יקס נסחרת בבורסה לפי שווי של 25 מיליון שקל. בעלת העניין הגדולה ביותר בחברה היא לא אחרת מאשר טבע, שמחזיקה ב-31.5%. ענקית התרופות העולמית גלקסקו-סמית'-קליין מחזיקה ב-5.25% מהחברה.