שיכון ובינוי רוכשת זכויות בפרויקט ייצור חשמל מאנרגית מים

חברת שיכון ובינוי מקבוצת אריסון רוכשת על זכויותיה של אורתם סהר בפרוייקט תחנת כוח בטכנולוגיית אגירה שאובה בגלבוע, תמורה 42 מיליון שקל ■ עלות הקמת הפרוייקט: כ-1.5 מיליארד שקל

חברת שיכון ובינוי מקבוצת אריסון, הודיעה הבוקר (א') על רכישת זכויותיה של אורתם סהר בפרוייקט תחנת כוח בטכנולוגיית אגירה שאובה בגלבוע. שיכון ובינוי תשלם כ-42 מיליון שקל לאורתם סהר תמורה חלקה בפרוייקט, ותחזיק בעקבות המהלך בכ-38% מהזכויות עליו.

הזכויות לפרוייקט נוגעות להקמת תחנת כוח בהספק 300 מגה וואט בעלות הקמה משוערת של כ-1.5 מיליארד שקל, וכן להפעלתו למשך 20 שנים. את הקמת התחנה, אשר צפוייה לארוך כ-4 שנים, תבצע סולל בונה מקבוצת שיכון ובינוי לצד אלקטרה, השותפה בפרוייקט.

התמורה שתשלם שיכון ובינוי לאורתם סהר עשויה לפחות במקרה של ירידת תעריפי החשמל הצפויים מהפרוייקט. כמו כן, החברה תשלם לאורתם סהר מחצית מרווחיה בפרויקט, במידה ותשואת החברה על ההון שהושקע תעלה על שיעור שנקבע ביניהן. השלמת העסקה צפוייה להתבצע ברבעון הראשון של שנת 2012.

אגירה שאובה היא טכנולוגיה העושה שימוש בתעריפי החשמל הזול יותר במשך הלילה לשאיבת מים ממאגר תחתון למאגר עליון. בשעות ביקוש השיא מוזרמים המים למאגר תחתון ומפעילים טורבינות לייצור חשמל. בכך למעשה מנוצל, ביתר יעילות, השפל בביקוש בשעות הלילה לייצור חשמל בשעות השיא, ובכך להקל על העומס של רשת החשמל הארצית. התחנה מופעלת על ידי חברת החשמל בהתאם לביקוש החשמל בשעות השיא.

עפר קוטלר, מנכ"ל קבוצת שיכון ובינוי: "פרויקטים אלה הם הזדמנות להביא הביתה את הניסיון שצברנו בעולם בהקמת פרויקטים הידרו אלקטריים מורכבים".