מיוחד ל"גלובס": כל המכוניות שיגיעו לישראל ב-2012

2012 מסתמנת כשנה מעניינת מאוד מבחינת דגמי רכב חדשים בישראל ■ מה מתכננות לנו פורשה, סובארו, מאזדה, פורד, הסיניות והכל השאר? ניתוח מיוחד של דובי בן גדליהו ■ צפו: המכוניות החדשות - גלריה

2012 מסתמנת כשנה מעניינת מאד מבחינת דגמי רכב חדשים בישראל. השאיפה של היבואנים להתנתק מכבלי הליסינג תדחוף אותם לייבא עוד ועוד דגמים מפלחי שוק "פרטיים" ורווחיים יותר והתקדמות הטכנולוגית המואצת של תעשיית הרכב תביא אלינו מנועים חדשים ושדרוגים מכאניים רבים.

ב-2012 נראה בישראל גם לא מעט כלי רכב עם הנעה "אלטרנטיבית" - חשמלית וחשמלית נטענת - כאשר במרכז הבמה תעמוד המכונית של "בטר פלייס", ששואפת לכבוש נתח משמעותי של השוק.

עוד מגמה שגם בה תהיה ישראל חלוצה במערב היא אימוץ משפחתיות חדשות מתוצרת סין: לפחות שתיים כאלה מתוכננות להגיע אלינו בייבוא סדיר בשנה הבאה, עוד הרבה לפני נחיתתן במערב אירופה. כל זה בהנחה, שמוקשי הרגולציה ו/או הכלכלה העולמית ו/או איתני הטבע (רעידות אדמה, צונאמי וכו') לא יקלקלו את התוכניות. קבלו אותן.

אופל

הדגם החשוב ביותר של אופל ל-2012 הוא גם זה שהכי פחות ידוע עליו כרגע: אופל אסטרה סדאן החדשה. המכונית אמורה לתת ליבואן אחיזה בפלח המשפחתיות "המסורתיות" של שוק הליסינג. אצלנו היא תנחת לקראת סוף 2012.

עד בואה תעבה אופל את השורות בישראל עם האסטרה GTC קופה, שתופיע אצלנו לקראת סוף הרבעון הראשון, עם מנוע 1.6 ליטר טורבו בהספק 180 כ"ס ועם מנוע 1.4 ליטר טורבו בהספק 140 כ"ס ואופציה לתיבה אוטומטית.

אופל אסטרה GTC 2012
 אופל אסטרה GTC 2012

עוד תוספת חשובה לליין של אופל הוא הדור החדש של המיניוואן "זפירה", עם שבעה מקומות ישיבה, מנוע 1.4 ליטר טורבו ותיבה אוטומטית בת 6 מהירויות. אם אופל תצליח לשמר בישראל את מדיניות המחיר המאופקת, שאפיינה אותה עד כה, הרכב יציב תחרות רצינית למובילת הפלח, מאזדה 5. שני הדגמים מתוכננים לקראת סוף הרבעון הראשון.

אופל מתכננת בשנה הבאה הסתערות רבתי על פלח המסחריות; מהקל - המסחרית "קומבו", שתתחרה בסיטרואן ברלינגו ושות' ותצויד במנוע דיזל 1.6 ליטר ותיבה ידנית; ועד לבינוני ולכבד, עם המסחריות הגדולות "VIVARO" ו-MOVANO שיוצעו במגוון רחב של תצורות מרכב.

לנדרובר/ריינג'רובר

החידושים המרכזיים של מותגי הכביש-שטח המפוארים בשנה הבאה יהיו מתחת למכסה המנוע: מנוע חדש בהספק 255 כ"ס, שיוצע לראשונה ותיבה אוטומטית בת 8 מהירויות, שתופיע במהרה בכל דגמי החברה. אל ה"איווק" הקומפקטי תצטרף גרסת "קופה", עם שלוש דלתות.

גרייט-וול

גרייט-וול, אחד משני המותגים הסינים ששווקו עד כה בארץ, צפוי להרחיב את אחיזתו בשוק הישראלי אם כי התוכניות כפופות להשלמת התקינה האירופאית המלאה במועד החזוי; עניין שעד כה היה די נזיל אצל הסינים.

אם התוכניות יתממשו, תגיע אלינו כבר במרץ 2012 המשפחתית החדשה " C10" של החברה, שאמורה להציע ממדים של משפחתית תקנית עם אבזור עשיר ומחיר של "סופר-מיני". כרגע, לפחות, מדובר על מנוע 1.5 ליטר בנזין עם תיבה ידנית בלבד, מה שיגביל את פוטנציאל המכירות שלה.

לקראת אוקטובר צפוי לנחות כאן גם רכב כביש-שטח-פנאי ראשון של המותג. מדובר ב-H6 המודרני, שהחליף לאחרונה את ה-HOVER הוותיק. גם כאן מדובר בינתיים ברכב עם תיבה ידנית בלבד ומנוע 2 ליטר דיזל, אולם גם הוא אמור להעניק פיצוי על העדר תיבה אוטומטית עם יחס מוצלח במיוחד של אבזור/מחיר.

הונדה

הרכב החשוב ביותר של הונדה ב-2012 הוא כמובן הדור החדש של הסיביק, שינחת כאן לקראת אפריל. הסיביק סדאן, שכבר נמכרת בארה"ב כמה חודשים, שומרת על ממדים דומים לאלה של קודמתה, אולם מציעה שלדה משופרת, מערך פיקוד חדש ותא נוסעים באיכות גבוהה יותר.

הונדה סיביק סדאן 2012
 הונדה סיביק סדאן 2012

המנוע המרכזי בארץ יישאר 1.8 ליטר בהספק 140 כ"ס, עם כמה שיפורים בתחום הפליטה/צריכה. במקביל, אפשר לצפות לגרסת ההאצ'בק האירופאית של הכלי, שגם היא הושקה לאחרונה עם קצת יותר שינויים חיצוניים.

עוד לפני הסיביק תנחת כאן בפברואר ה"אינסייט" ההיברידית, שעברה מקצה שיפורים מוקדם כדי לתת מענה לכמה מהתלונות, שנשמעו לגבי היכולת הדינמית שלה. המפרט הטכני לא אמור להשתנות. ההונדה CR-V החדשה, שאמורה לצאת לשוק האמריקנית בתחילת השנה, תגיע אלינו כנראה ברבעון האחרון של 2012.

מרצדס

השנה החולפת הייתה רגועה למדי במרצדס, אולם השנה הבאה צפויה להיות עמוסה בחדשות ובחידושים. את הרשימה פותח הדור החדש של ה-SUV הגדול והיוקרתי ML, שינחת כאן בינואר בשלוש גרסאות: ML250 "בלוטק", עם מנוע 2.2 ליטר בהספק 204 כ"ס; ML350 "בלוטק", עם גרסה חסכונית וירקרקה של מנוע ה-3 ליטר טורבו-דיזל בהספק 258 כ"ס; ו-ML350 בנזין, עם מנוע 3.5 ליטר בהספק 306 כ"ס. כל הדגמים יגיעו עם שלל מערכות היי-טק.

במרץ תגיע אלינו סדרת ה-SL החדשה, שעברה עיצוב פנימי וחיצוני חדש וקיבלה מנועים משודרגים. היא תגיע עם שלושה מנועים: החל ב-3.5 ליטר עם 306 כ"ס וכלה ב-5.5 ליטר טורבו, עם 525 כ"ס.

מרצדס מתכוונת לייבא, על פי הזמנה, גם את גרסת הקבריו של ה-SLS האקזוטית, שתהיה עוד יותר יקרה מאחותה בעלת הגג הקשיח, שכזכור הציבה את הרף על 2.2 מיליון שקל.

בקצה השני של קשת הדגמים מתכוונת היבואנית להציע בארץ את הסדרות הקומפקטיות של מרצדס: A קלאס, שמתוכננת להגיע עם מנוע 1.2 ליטר בהספק 122 כ"ס וכנראה גם עם מחיר אטרקטיבי; וסדרת B קלאס עם מנוע 1.6 ליטר בשני הספקים. מועד הייבוא טרם נקבע.

גם הג'יפ הקומפקטי GLK יעבור בשנה הבאה מתיחת פנים ויקבל יותר אישיות ונוכחות כביש.

ב.מ.וו

סוכנות ב.מ.וו בישראל החליפה ידיים בסוף השנה וב-2012 תצטרך היבואנית החדשה, דלק רכב, לקפוץ היישר למים הקרים עם השקות של דגמים חדשים, בראשות סדרה 3 החדשה, החשובה ביותר של ב.מ.וו.

המכונית תגיע ארצה בסביבות אפריל-מאי או בתחילת הרבעון השני של 2012 ובשלב ההשקה הדגם העיקרי יהיה 328 עם מנוע 2 ליטר טווין-טורבו חדש, בהספק של 245 כ"ס. דגמים נוספים, כולל דגם בסיס במחיר אטרקטיבי במיוחד, יגיעו בהמשך.

בי.אמ.וו סדרה 1
 בי.אמ.וו סדרה 1

עוד לפני כן, כנראה כבר בינואר, תנחת כאן סדרה 6 החדשה בתצורת קופה, עם מנוע 3 ליטר בהספק 320 כ"ס (ומחיר יעד של כ-775 אלף שקל) ובגרסת V8 עם מנוע 4.4 ליטר בהספק 407 כ"ס (ומחיר יעד של כ-885 אלף שקל).

בינואר תושק גם סדרה 1 החדשה, שכבר נמכרת באירופה. היא תוצע בדגם 116 עם מנוע 1.6 ליטר טורבו בהספק 136 כ"ס ובדגם 118 עם אותו מנוע אך בהספק 170 כ"ס. המחירים לא ידועים, אבל אפשר לצפות להפתעות. בהמשך השנה אפשר לצפות למתיחת פנים קלה גם לדגמי סדרה 7, סדרת X6 וסדרת X1.

מיני

שנה מעניינת מחכה למותג מיני. אל דגמי המיני הרגילים, שצפויים להגיע עם מבחר מנועים מורחב וחבילות גימור חדשות, יצטרפו עוד שתי וריאציות חדשות ברבעון הראשון. הראשונה היא המיני "קופה" החדשה והמעניינת, והשנייה היא ה"רודסטר" החדשה. שתי המכוניות לא יהיו זולות במיוחד ויוצבו בקצה העליון של קשת המחירים של המותג.

מיני רואדסטאר 2013
 מיני רואדסטאר 2013

יונדאי

יונדאי סיימה שנת מכירות מטורפת וחיזקה את אחיזתה במקום הראשון בטבלת המכירות. אבל, שלל הדגמים האסטרטגיים של החברה, שנחתו כאן ב-2011, הם רק "סיפתח" לקרת מבול חידושי הדגמים של המותג 2012.

כבר ברבעון הראשון תנחת כאן ה-I40 החדשה - מכונית המנהלים הגדולה של יונדאי, שמחליפה את הסונטה הקשישה. זוהי אחת המכוניות הגדולות בקבוצה שלה ואם הדולר והיצרן ימשיכו להאיר פנים למותג, אפשר לצפות גם לתמחור אגרסיבי שלה - מן הסתם פחות מ-160 אלף שקל לדגם התחלתי מאובזר. מבחר הדגמים, שיגיעו ארצה, כוללים מנועי בנזין בנפח 1.7 ו-2 ליטר וגרסת סטיישן ענקית.

יונדאי -i40 2012
 יונדאי -i40 2012

ברבעון הראשון של 2012, כנראה כבר בינואר, תוחלף ה-I30 רבת המכר בדגם ה-I30 החדש, שכבר הוצג השנה. מדובר ברכב מרווח יותר עם עיצוב יותר ספורטיבי ומתוחכם, שמזכיר את ה-VELOSTER. כרגע מתוכננת המכונית להגיע עם מנועי 1.4 ו-1.6 ליטר בנזין ודיזל, עם תיבות הילוכים אוטומטיות (6 מהירויות) וידניות ובגרסת האצ'בק וסטיישן. התמחור? מן הסתם, מחירי פורד פוקוס ומטה.

בסוף השנה יגיע אלינו הסנטה-פה החדש והמודרני, שאמור להיחשף בתערוכת דטרויט בינואר. הכלי יקרא IX45 יהיה לו עיצוב מתקדם ומנועים חדשים, אם כי כרגע אין הרבה יותר מדי פרטים.

מיצובישי

מיצובישי סבלה בשנים האחרונות מדריכה במקום במערך הדגמים שלה, אולם 2012 אמורה להיות שנת מפנה.

את השנה פותחת מיצובישי עם מנוע חדש ל"לאנסר" הוותיקה. מדובר במנוע 1.6 ליטר מודרני בהספק 115 כ"ס, שמחליף את ה-1.5 ליטר הנושן לרגל השדרוג מיורו 4 ליורו 5. המכונית גם שינתה את סימולה ל"לאנסר FL".

מיצובישי ASX_2011
 מיצובישי ASX_2011

ברבעון השלישי יקבל מערך הדגמים של מיצובישי תגבור מה-ASX החדש - כביש-שטח/פנאי אופנתי, שיתן לחברה דריסת רגל בפלח של הג'יפונים העירוניים. בסוף השנה הבאה תגיע אלינו, כנראה, גם ה"מיראז'" - מכונית הסופר-מיני החדש של מיצובישי, שנחשפה זה עתה בתערוכת טוקיו. המנועים המתוכננים הם בנפח 1 ו-1.2 ליטר, אם כי המפרט האירופאי טרם פורסם.

רנו

השנה הבאה של רנו בישראל תעמוד בסימן הרנו פלואנס ZE החשמלית של "בטר פלייס", אולם באמתחתה של החברה ממתינים גם לא מעט חידושים בתחום הרכב "הרגיל".

כך, למשל, צפויה להגיע אלינו מכונית המיני החדשה רנו טווינגו, לאחר הפסקה של כשני עשורים. היא מוצעת עם שלוש דלתות ועם תיבה ידנית בלבד, אולם היא תפצה/תפתה לקוחות עם צריכת דלק סופר-חסכונית ומחיר משוער, שינוע סביב 60 אלף שקלים.

רנו טווינגו 2012
 רנו טווינגו 2012

בתחילת השנה יצאו לשוק האירופאי הסניק והגראנד-סניק לאחר מתיחת פנים די מהותית ואפשר לצפות, ששתיהן יגיעו אלינו עוד במחצית הראשונה של השנה. גם המגאן צפויה לקבל מתיחת פנים ועדכון אמצע-החיים.

הרנו קוליאוס החדשה תגיע במחצית השנייה של 2012, עם מנועי דיזל ובנזין ותג מחיר משוער של כ-170 אלף שקל. ברנו עדיין לא מתייחסים רשמית לקליאו החדשה, אולם זו תוצג בתערוכת פאריס בספטמבר וכנראה תספיק לעשות עלייה ברבעון האחרון של השנה. תמונות ריגול מלמדות על עיצוב חדש ונועז וממדים בריאים מאד.

ניסן

הרכב החשוב ביותר של ניסן ב-2012 יהיה הדור החדש של ה-TIIDA, שיצא לשוק האמריקני בקרוב. עדיין לא ידועים פרטים מלאים על מועד הגעתו לישראל, אולם אפשר לצפות לעיצוב ידידותי יותר ולמנועים משודרגים.

ניסן גם קיבלה לאחרונה אישור תקינה ממשרד התחבורה לייבא את ה"מקסימה" האמריקנית, שמיוצרת בארצות הברית. אם תנאי הייבוא יבשילו מבחינת היצרן, המכונית תעניק למותג היפני נוכחות בפלח מכוניות המנהלים הגדולות, שממנו נעדרה כבר יותר מעשור.

ניסאן טידה סאדן 2012
 ניסאן טידה סאדן 2012

באגף המסחרי מתכוונת ניסן להשיק את ה-NV200, שיתחרה בדגמים כמו סיטרואן "ג'אמפי" ושות'. הכלי יגיע עם מנוע 1.5 ליטר דיזל בהספק 85 כ"ס וישווק כבר מתחילת השנה במחיר משוער של כ-139 אלף שקל.

באגף האקזוטי תגיע אלינו, למזמינים בלבד, מכונית הספורט GT-R לאחר מתיחת פנים ושדרוג הספק המנוע ל-550 כ"ס. המכונית תגיע בפברואר במחיר חזוי של כ-790 אלף שקל.

פיג'ו

המכונית החשובה ביותר של החברה הצרפתית, ה-208 החדשה, תגיע אלינו רק בנובמבר. זו תהיה מכונית מתוחכמת יותר מה-207, עם שדרוג משמעותי באגף איכות הייצור וההנעה. כרגע מתוכננת המכונית להגיע עם מנוע 1.6 ליטר בהספק 120 כ"ס ותיבה אוטומטית ועם מנוע 1.2 ליטר ותיבה רובוטית.

עוד לפני כן, בסביבות אוגוסט, צפוי לנחות כאן הכביש-שטח האופנתי החדש 4008, שמבוסס על פלטפורמה של מיצובישי. הרכב מצויד במנוע 2 ליטר בהספק 150 כ"ס ואפשר לצפות למחיר שיתחרה בפלח של יונדאי IX35 ושות'.

פיג'ו 208 2013
 פיג'ו 208 2013

רכב ה"קרוסאובר" 3008 הייבריד ינחת בישראל גם הוא, אולם בכמויות קטנות יחסית בגלל היקפי ייצור מוגבלים ועם מחיר לא ידוע, שתלוי ב"מיסוי הירוק". הוא יצויד בתיבה רובוטית ובמנוע דיזל/חשמל, בהספק משולב של 200 כ"ס.

את הרשימה חותמת הפיז'ו ION החשמלית הקטנה, על פלטפורמה של מיצובישי, ששיווקה יתמקד ככל הנראה בחברות ובציים ספציפיים בשל מחיר גבוה.

סיטרואן

אחרי הפסקת השיווק של הסיטרואן C1 בשנה שעברה, מצפים בחברה לחידוש הנוכחות בפלח המיני הפופולארי עם הדור החדש של המכונית, שיגיע בסביבות מרץ-אפריל עם עיצוב חדש ומנוע 1 ליטר בהספק 68 כ"ס, שמשודך לתיבה ידנית או רובוטית. המחירים יהיו מעניינים.

בפברואר תגיע אלינו ה-DS4, אחותה הגדולה של ה-DS3 מהקולקציה היוקרתית של המותג, שתציב את סיטרואן בפלח המשפחתיות היוקרתיות מול מכוניות כמו פולקסווגן גולף, אאודי A3 ושות'. כמו אחותה, היא תגיע עם מנוע 1.6 ליטר טורבו בהספקים של 156 כ"ס ו-200 כ"ס ועם מגוון אפשרויות פרסונליזציה.

סיטרואן DS5 2012
 סיטרואן DS5 2012

במרץ אפריל יטפס המותג עוד מדרגה עם הגעת ה-DS5, מכונית האצ'בק יוקרתית באורך 4.53 מטרים, עם עיצוב פנים וחוץ מקוריים והרבה טכנולוגיות מתוחכמות כולל אופציה להנעה היברידית-חשמלית. בשלב הראשון היא תגיע עם מנוע ה-1.6 ליטר טורבו המוכר. המחירים, יש להניח, ינועו סביב 220 אלף שקל.

ביולי אוגוסט צפוי להגיע אלינו גם ה-AIR-CROSSER, הגרסה של סיטרואן לפיז'ו 4008. בינתיים, אין תיבה אוטומטית במפרט של הכלי.

סאייק MG

ה-MG350 היא אחת המשפחתיות המעניינות ביותר, שיגיעו ארצה ב-2012. לאו דווקא בגלל התכנון שלה - ממדים של משפחתית, עיצוב שמרני למדי ומנוע 1.5 ליטר - אלא בגלל שזו המשפחתית הראשונה שתתמודד בארץ באופן מלא על הפלח החשוב ביותר של שוק הרכב.

קבלת הפנים לה תזכה ה-MG350 במגזר הפרטי ובשוק הציים תהווה מבחן להרבה סיניות, שממתינות לאישור ייצוא ארצה. המכונית עצמה תציע אבזור עשיר במחיר, שיתחרה יותר במכוניות כמו יונדאי אקסנט ושות' - כ-110 אלף שקלים ומטה.

פולקסווגן

הפאסאט CC המחודשת, שהוצגה לאחרונה באירופה, תגיע אלינו לקראת סוף הרבעון הראשון ותצויד במנוע 1.8 ליטר טורבו בהספק 180 כ"ס ובמנוע 2 ליטר טורבו בהספק 210 כ"ס.

ברבעון השני תנחת כאן גרסת ה-1.2 ליטר (105 כ"ס) של פולקסווגן ג'טה החדשה ותציע מחיר אטרקטיבי גם לציי הרכב. הדגם החשוב ביותר של המותג ל-2012 הוא מכונית המיני החדשה "UP", אבל בינתיים עדיין אין צפי למועד הייבוא ארצה.

וולקסאגן פאסאט 2013
 וולקסאגן פאסאט 2013

סקודה

שני חידושים עיקריים: הראשון, תחילת השיווק של מכונית המיני "CITYGO", שחולקת מכללים עם הפולקסווגן UP. הנציגה של סקודה בפלח הקטנות תגיע אלינו ברבעון השלישי, עם מנוע 1 ליטר בהספק 75 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית או אוטומטית. ברבעון הראשון תתרחב משפחת ה-YETI עם גרסת 4X4 חדשה, שמצוידת במנוע 1.8 ליטר בהספק 153 כ"ס ובתיבת DSG אוטומטית.

סקודה סטיגו 2013
 סקודה סטיגו 2013

סיאט

כרגע, הדגם הרשמי היחיד שמופיע בתוכנית של סיאט ל-2012 בישראל הוא ה-MII, הגרסה של סיאט למכונית המיני החדשה של קונצרן פולקסווגן. היא מתוכננת להגיע אלינו בסוף הרבעון השני וגם היא, כמו אחותה לבית סקודה, תצויד במנוע 1 ליטר בהפסק 75 כ"ס.

סיאט מי 2013
 סיאט מי 2013

בשליש השני של השנה, כנראה בתערוכת ברצלונה (מאי), תציג סיאט את הדור החדש לגמרי של הליאון ושל אחותה בתצורת סדאן, טולדו. המכוניות יתבססו על מכללי הפולקסווגן גולף דור אחרון ועל פי הנתונים הראשוניים יתאפיינו בעיצוב אטרקטיבי.

במקביל, או אולי עוד לפני כן, תעבור הסיאט איביזה מתיחת פנים שתתמקד בעיקר בחרטום ובתא הנוסעים. שתי המכוניות עשויות לנחות אצלנו עוד לפני סוף 2012.

אאודי

שנה עמוסה ודחוסה בחידושים מחכה למותג אאודי. נתחיל מהקל אל הכבד: מכונית הסופר-מיני היוקרתית A1 תגיע אלינו בסוף הרבעון הראשון בגרסה עם חמש דלתות, שתפנה לקהל לקוחות רחב יותר מבעבר. היא תגיע עם מנוע 1.4 ליטר טורבו ותיבה אוטומטית.

הדור החדש של אחותה הגדולה, ה-A3, יוצג במהלך השנה באירופה עם עיצוב פנים וחוץ חדש. אלינו תגיע ה-A3 בסוף רבעון שלישי עם מנועי 1.4 ליטר טורבו ו-1.8 ליטר טורבו.

אאודי Q3
 אאודי Q3

בסוף הרבעון השני תנחת כאן סדרת ה-A4, שעברה לאחרונה מתיחת פנים וקיבלה מספר מנועים חדשים. בסוף הרבעון הראשון תגיע אלינו גם ה-A5 המחודשת, עם מנוע 1.8 ליטר טורבו.

גם אגף ה-S הספורטיבי של החברה יקבל תגבור לכל רוחב החזית בשנה הבאה. התגבור יתחיל בסוף הרבעון הראשון עם ה-S5, שמצוידת במנוע 4 ליטר טווין-טורבו חדש. ברבעון השלישי תצטרף למערכה ה-S6 גרסת הספורט החזקה של ה-A6, שתצויד גם היא במנוע ה-4 ליטר החדש ולאחר מכן גם ה-S7 וה-S8 עם אותו מנוע.

באגף הכביש-שטח תגיע אלינו כבר בזמן הקרוב ה-Q3 הקומפקטי החדש, עם מנוע 2 ליטר טורבו בהספק 211 כ"ס - ומאוחר יותר גם בגרסה עם 170 כ"ס.

באמצע השנה הבאה יוצג באירופה הדור החדש של הכביש-שטח הגדול Q7, אך בינתיים אין מידע רשמי על מועד הגעתו. כנ"ל לגבי שלל הגרסאות ההיברידיות של המותג, שיוצגו בשנה הבאה, וגורלן בישראל טרם הוכרע.

סוזוקי

במהלך 2012 מתכננת החברה היפנית מתיחות פנים וחידושים בשלוש סדרות מרכזיות שלה: סוזוקי אלטו הקטנה, סוזוקי SX4 וגראנד-ויטארה. עדיין אין פרטים לגבי המועדים.

פורשה

בתחילת 2012 ינחתו כאן מכוניות ראשונות מדגם ה-911 החדש. המכונית עברה שינוי מקיף וקיבלה תא נוסעים מרווח יותר עם בסיס גלגלים, שהוארך בכ-10 סנטימטרים, ומערך פיקוד בעיצוב חדש. היא מוצעת עם מנוע 3.4 ליטר בהספק 350 כ"ס בדגם הבסיס, ועם מנוע 3.8 ליטר בהספק 400 כ"ס בדגם S. שני המנועים חסכוניים ונקיים יותר משמעותית מקודמיהם. המחירים בארץ מתחילים מכ-865 אלף שקל לדגם הרגיל ומ-985 אלף שקל לדגם ה-S.

פורשה 911 קררה 2012
 פורשה 911 קררה 2012

בהמשך השנה תחשוף פורשה את ה"קייג'ון" - רכב הכביש-שטח הקומפקטי שלה, שאמור להתחרות בב.מ.וו X3 ושות' ומבוסס על מכללי אאודי Q5. עדיין לא ברור אם יספיק לעלות ארצה בשנה הבאה. גם הבוקסטר והקאיימן יעברו מתיחת פנים מקיפה במחצית השנייה של 2012.

שברולט

משפחת ה"קרוז" תקבל בתחילת 2012 תגבור משמעותי משני דגמים: קרוז 1.4 ליטר טורבו, עם 140 כ"ס, שתמוצב מעל הקרוז 1.6 הרגילה, וקרוז האצ'בק. במקביל, תנחת כאן גם ההיברידית הנטענת שברולט וולט, אם כי השיווק שלה יהיה מן הסתם מוגבל בשל מגבלות אספקת ייצור ומחיר.

המכונית החדשה החשובה ביותר של שברולט בשנה הבאה בפלח המנהלים תהיה ה"מאליבו" החדשה, שתציע עיצוב מתוחכם יותר מקודמתה וממדים מעט קטנים יותר. המנוע המרכזי יהיה 2.4 ליטר בנזין והמחיר יוצב על פחות מ-180 אלף שקל.

שברולט וולט
 שברולט וולט

עוד שני דגמים חדשים צפויים לנחות כאן ברבעון הראשון. ה"אורלנדו" אמור לתת לשברולט פיתרון להתמודדות בשוק המיניוואנים הקומפקטים עם 7 מקומות ישיבה. לארץ הוא יגיע בשלב הראשון עם מנוע דיזל ותיבה אוטומטית. הדגם השני הוא גרסת "ספורט" חדשה של שברולט קפטיבה עם מנוע בנזין.

ביואיק

בסוף 2012 תגיע אלינו הביואיק "ריגל", מכונית מדיום-פרימיום שמבוססת על אופל "אינסינייה" האירופאית ותתמודד מול דגמים כמו מאזדה 6 ושות'. לביואיק יש בקנה גם דגם פרימיום משפחתי - VERANO - שמבוסס על האסטרה/קרוז, אך גורלו המקומי טרם הוכרע.

ביואיק ראגאל 2011
 ביואיק ראגאל 2011

לקסוס

הדגם החשוב ביותר של לקסוס, שיושק כבר בתחילת 2012, הוא סדרת ה-GS החדשה. המכונית החדשה מרווחת יותר, מפוארת יותר ומצוידת במנועים משודרגים ובמערכת היברידית מדור חדש בדגם ה-GS450H. לקראת סוף 2012 תוצג גם סדרת ה-IS החדשה, אבל כרגע לפחות אין עליה הרבה פרטים.

לקסוס GS_350_2012
 לקסוס GS_350_2012

פורד

סדרת מנועי ה"אקובוסט" - עם טורבו ושילוב של הספקים גבוהים וצריכת דלק נמוכה - יגיעו השנה בהדרגה לכל הליין של פורד כולל למיניוואן "גאלקסי". סדרת הפיאסטה אמורה לקבל באמצע השנה מתיחת פנים ואבזור משודרג.

בסוף השנה ינחת כאן, על פי התכנון, רכב הכביש-שטח הקומפקטי פורד "קוגה" שמבוסס על פלטפורמה גלובאלית חדשה ומצויד גם הוא במנוע 1.6 ליטר "אקובוסט". הוא יתמודד ישירות מול המאזדה CX-5 החדשה.

מאזדה

את השנה פותחת מאזדה עם ה-CX5, הנציגה הראשונה שלה בפלח ה-SUV העירוני-אופנתי מזה עשור. המכונית החדש תציע עיצוב מתקדם ומנוע 2 ליטר מדור חדש בהספק של כ-160 כ"ס ,שפותח על ידי מאזדה ומשודך לתיבה אוטומטית חדשה בת 6 מהירויות, אף היא מפיתוח עצמי של החברה.

מאזדה CX-5_2013
 מאזדה CX-5_2013

במהלך 2012 צפויה המאזדה 3 לקבל בהדרגה את מנועי ה-SKYACTIVE החדשים של מאזדה ואת תיבות ההילוכים המתקדמות, שמצורפות אליהן. אפשר לצפות, שלאחר השלמת הטמעת המנועים תושק המאזדה 3 בישראל בתור "דור חדש". בשלהי 2012 אמורה מאזדה להציג את ה-6 החדשה אולם לא ברור אם היא תספיק לעלות ארצה ב-2012.

קיה

את הרשימה של קיה ל-2012 פותחת ה"ריו" החדשה, שתושק כבר בינואר הקרוב. מכונית הסופר-מיני שהוצגה בתחילת 2011 בז'נבה, חולקת את הפלטפורמה והמנועים עם יונדאי IX25 והיא מרווחת יותר מקודמתה ומציעה איכות ייצור משופרת.

הריו החדשה תגיע לישראל בשלב ראשון עם מנועי בנזין ודיזל בנפח 1.4 ליטר, בשילוב של תיבות הילוכים ידניות ואוטומטיות. האבזור התקני יכלול 6 כריות אוויר ומערכת בקרת יציבות. היא תשווק בשתי תצורות מרכב - סדאן והאצ'בק - ותימכר עם שבע שנות אחריות מקורית.

קיה ריו סדאן 2012
 קיה ריו סדאן 2012

לקראת מאי-יוני תושק בארץ גם הקיה "סיד" מהדור החדש, שתתבסס על המכללים של יונדאי I30 החדשה, שנחשפה השנה. הרכב יתאפיין בעיצוב מתקדם ובעל נוכחות ויצויד במנועים מקבילים לאלה של ה-I30.

לקראת יוני-יולי תגיע ארצה גם מכונית המנהלים החדשה "אופטימה" של קיה. המכונית חולקת את רכיבה עם יונדאי I40, מחליפת הסונטה, והיא תהיה אחת המכוניות הגדולות ביותר בפלח "קבוצה 4".

טויוטה

הדור החדש של היאריס ינחת כאן כבר בתחילת ינואר עם ממדים מוגדלים, אבזור משודרג ותיבת הילוכים אוטומטית "אמיתית". זמן לא רב לאחר מכן תגיע אלינו האוונסיס, שעברה מתיחת פנים מקיפה וקיבלה גם היא תא נוסעים בעיצוב חדש, אם כי המפרט הטכני לא השתנה דרמטית.

באגף ההיברידי מתוכננת להגיע אלינו הטויוטה פריוס ההיברידית, שתהיה יקרה משמעותית מהפריוס הרגילה, אם כי מחירה ייקבע במידה רבה בהתאם לשינויים הצפויים במיסוי הירוק.

באמצע השנה תציג טויוטה באירופה את גרסת המיניוואן שבעה מושבים של הפריוס, שתיקרא באירופה "פריוס +". עדיין לא ברור מתי תגיע אלינו. אם תהיה פריצת דרך בנושא הייבוא מארצות הברית, ייתכן שנספיק לראות כאן בשנה הבאה את הקאמרי האמריקנית, אולי אפילו בגרסה היברידית.

וולבו

ה-C30 תוחלף במהלך השנה בדגם חדש עם עיצוב מתקדם שיקרא V30, אולם אין עליו כרגע הרבה פרטים. החברה מתכוונת לשחרר לשיווק ניסיוני את הגרסה ההיברידית-הנטענת של סדרת ה-S60, אך עדיין לא ברור מה עתידה המקומי.

וולבו V60_Plug-in_Hybrid
 וולבו V60_Plug-in_Hybrid

פיאט

פיאט פותחת את 2012 עם הפונטו, שעברה עוד חידוש עם מתיחת פנים קלה מבפנים ומבחוץ וקיבלה מנוע חדש ממשפחת המולטיג'ט בהספק 85 כ"ס, שבסיוע מערכת עצור-סע אוטומטית רושם צריכת דלק ממוצעת של כ-25 קילומטר לליטר בדגם הידני.

פיאט פנדה 2013
 פיאט פנדה 2013

הפנדה הקטנה והבסיסית תקפוץ מדרגה לא קטנה בתחילת השנה. מלבד תוספת מהותית לאורך, לרוחב ולנפח תא המטען, היא מציגה תא נוסעים בעיצוב עשיר ובוגר, עם השקעה באיכות הייצור והחומרים. המנוע העיקרי שמעניין אותנו הוא 1.2 ליטר בהספק 69 כ"ס. בינתיים, לא נתקלנו באזכור לתיבה אוטומטית.

במחצית השנייה של השנה צפויה פיאט להציג גם מיניוואן קומפקטי עם 5-7 מקומות ישיבה, שיחליף את המולטיפלה הנושנה ויציע מבנה יותר קונבנציונלי. פיאט תקבל באירופה גם שלל דגמים של קרייזלר, אולם עדיין לא ברור אם יגיעו אלינו.

קרייזלר

החידוש המרכזי של קרייזלר ל-2012 היא סדרת ה-300 החדשה, שתגיע כבר בינואר. המכונית עברה שדרוג מקיף ו"אירופיזציה" עם תא נוסעים איכותי, מתלים מכוילים לטעם האירופאי ומנוע ה-V6 החדש של קרייזלר, שישודך, לראשונה, לתיבה אוטומטית בת 8 מהירויות.

קרייזלר 300
 קרייזלר 300

מאוחר יותר במהלך השנה עשויה להגיע אלינו גם המשפחתית הגדולה "קרייזלר 200", אך הפרטים טרם נסגרו.

סובארו

שלושה חידושים בסובארו ובראשם הדור הרביעי והחדש של האיפרזה, שינחת כאן במחצית השנייה של השנה. זוהי מכונית גדולה יותר עם תא מטען מוגדל ובסיס גלגלים שצמח ל-2.645 מטרים והיא מצוידת במנוע 1.6 ליטר בהספק 114 כ"ס, עם תיבת הילוכים רציפה (CVT). המכונית תגיע עם מערכת עצור-סע , שתתרום לצריכת דלק נמוכה במיוחד.

ברבעון השני יגיע אלינו רכב הפנאי XV, שמבוסס על האימפרזה החדשה. יהיה לו מרווח גחון מכובד של 22 ס"מ, מראה אופנתי ומנוע 2 ליטר בהספק 150 כ"ס עם תיבת הילוכים רציפה.

סובארו BRZ 2013
 סובארו BRZ 2013

אם לא יהיו שינויים במחצית הראשונה של השנה תגיע אלינו גם מכונית הספורט-קופה החדשה "BRZ", שפותחה בשיתוף עם טויוטה. יהיו לה הנעה אחורית, מנוע "בוקסר" בנפח שני ליטר ותיבות הילוכים ידניות או אוטומטיות עם 6 מהירויות. המחירים לא יהיו עממיים, מן הסתם.