חברת חדשות 2 תקצץ 10 מיליון שקל מתקציבה

חשש לקיצור או לביטול תוכניות ■ הדרישה לקיצוץ הגיעה מקשת ורשת

חברת החדשות של ערוץ 2 עורכת קיצוץ רוחבי של 10 מיליון שקל. ל"גלובס" נודע, כי מנכ"ל חברת החדשות, אבי וייס, הודיע על כך בישיבה שהתקיימה היום (ב') להנהלת החברה. ההחלטה הגיעה בעקבות דרישות של חברות-האם של חדשות 2, רשת וקשת, לקצץ בהוצאות במסגרת קיצוצים דומים שנערכים אצלן.

עוד נודע, כי הדרישה לקיצוץ רוחבי אמורה להקיף את כל מערכות חברת החדשות, כאשר כל עורך ומנהל התבקש לקצץ במסגרות המצומצמות שלו.

במסגרת זו עשויות תוכניות של החברה לעבור קיצור באורכן, ובראשן תוכניות יקרות יותר כמו למשל "אולפן שישי".

כמו כן, עשויות רצועות אחרות להתבטל כליל. הקיצוץ עשוי לבוא לידי ביטוי גם בכוח אדם בחברה ובשכר עובדים, שכן עיקר תקציב החברה מושקע בגזרות אלה.

תקציב חברת החדשות של ערוץ 2 לשנת 2011 עמד על 92 מיליון שקל והוא צפוי להיות נמוך יותר לקראת שנת 2012. חברת החדשות, בהיותה חברה הניזונה ממסגרת תקציב קבועה בחוק המועברת מהזכייניות, שומרת, בהובלת המנכ"ל וייס, על איזון בתפעולה, ואינה אמורה להגיע לרווחים. עם זאת, ההשפעות של ההאטה בשוק הפרסום אינן מדלגות גם עליה והיא נאלצת לערוך קיצוצים מזדמנים. הדבר מעכב לא אחת את תוכניות החברה להתרחבות, במיוחד בתחום ההתקדמות הטכנולוגית והליך הדיגיטציה.

עוד נודע, כי גם המעבר המתוכנן של חדשות 2 לבניין אלקטרה בתל-אביב בוטל לפי שעה, והמערכת התל- אביבית הצפופה של החברה בבניין JCS, תמשיך לשרת את אנשיה.

יש לציין, כי הדרישה של הזכייניות מחדשות 2 לקצץ מגיעה בתום שנת שיא ברייטינג של החברה, במיוחד על רקע המחאה החברתית, המתיחות בדרום ושחרורו של החייל החטוף גלעד שליט.

פריסת שידורי החברה דווקא חוסכת לזכייניות כסף רב, שכן על תקציבה היא ממלאת שעות שידור משמעותיות ומניבות במהלך השבוע כולו, בהן מהדורת החדשות המרכזית, "חדשות השבת", "אולפן שישי" ו"תוכנית חיסכון".

בחברת חדשות 2 סירבו להתייחס לדברים.