ברקליס קפיטל על המשק הישראלי ב-2012: "מעונן חלקית"

כלכלני ברקליס קפיטל פרסמו היום סקירה מקיפה באשר לתחזיות על המשק הישראלי ב-2012 ■ "עם הכניסה ל-2012 אנו צופים כי המשק המקומי יסבול מהאטה משמעותית, אך עם זאת איננו צופים מיתון"

"מעונן חלקית" - זו תחזית כלכלני ברקליס קפיטל למשק הישראלי ב-2012, בסקירה מקיפה שפרסמו היום (ג'), בה הם צופים האטה משמעותית, אולם ללא כניסה למיתון.

"עם הכניסה ל-2012 אנו צופים כי המשק המקומי יסבול מהאטה משמעותית, אך עם זאת איננו צופים מיתון, מאחר ואנו רואים בישראל בכל זאת כאי של יציבות ושקט. האיום הגדול למשק הישראלי מגיע מכיוון הכאוס הגלובלי, לצד אי היציבות הגיאופוליטית במזרח התיכון", אומרים בברקליס קפיטל.

"אנו סבורים כי השקל יהיה יציב בשנה הקרובה, כמו גם רמת האינפלציה, אך תהיה ירידה בשיעור הריביות. אנו צופים כי בנק ישראל יוריד בהדרגתיות את הריבית ב-0.5% במהלך החצי השנה הקרובה. בנוסף, המשבר הגלובלי יביא לירידה בצמיחת התמ"ג הישראלי ל-2.5% ב-2012 מ-4.8% ב-2011. עם זאת, אנו סבורים כי הצמיחה תעלה לרמה של 3.3% ב-2013".

רציו המניה המועדפת; בנקים וטלקום - שליליים

"בבואנו לבחון את פוטנציאל הרווח, המאזנים והסיכונים הרגולטוריים, אנו מוצאים את ענפי הטכנולוגיה והכימיקלים כסקטורים המנצחים במשק הישראלי", מציינים בחברה. "בהקשר זה צפויות לבלוט חברות כגון מלאנקוס וכיל . במקביל, אנו ניטראליים על תחום האנרגיה, על אף שאנו רואים פוטנציאל צמיחה במה שעשוי להיות חלק דרמטי מהתמ"ג הישראלי בקרוב. המניה המועדפת עלינו כאן היא רציו . אנו שליליים על הבנקים ועל הטלקום הישראלי לאור השינויים בשוק וברגולציה. עם זאת, נציין את בנק הפועלים ואת בזק כמניות בעלות פוטנציאל צמיחה גבוה יחסי ונספק להם המלצת 'קנייה'".

ומה חושבים בברקליס קפיטל על המשק לאור המחאה החברתית ודוח טרכטנברג שהגיע בעקבותיה? "ב-2012 אנו צופים עלויות והוצאות גבוהים הרבה יותר לחברות, כשהממשלה צפויה ליישם חלק מעקרונות דוח טרכטנברג שבאה בעקבות מחאת האוהלים: מנושא הלימות ההון בבנקים, תמלוגים למשאבים טבעיים והגברת התחרות בשוק הטלקום. הדוח גם צפוי להשפיע על אחזקות תאגידים, מיזוגים ורכישות, שיעורי ומס ותקצוב שנתי. מי שיפגע פחות להערכתנו הוא תחום הטכנולוגיה, המתבסס על ייצוא".

בעניין פירמידות השליטה, מציינים בחברה כי "השינוי שצפוי במבנה הזה הוא כמעט ודאי, כשהמהלך הראשון צפוי להפריד בין נכסי חברות פיננסיות ללא פיננסיות".