יפן צועדת לעבר האטה: הבנק המרכזי יבצע הקלות נוספות

הבנק המרכזי של יפן הודיע כי הוא מוריד את תחזיות הצמיחה של המדינה מזה החודש השני ברציפות ■ הותיר את הריבית ברמה אפסית ותיקף תוכנית רכישות האג"ח בכ-257 מיליארד דולר

הבנק המרכזי של יפן הודיע היום (ד') כי הוא מוריד את תחזיות הצמיחה של המדינה וזאת לאחר שהוריד את התחזית גם בחודש הקודם.

בהצהרה שפרסם היום נשיא הבנק המרכזי נאמר כי היקף התוכנית להרחבה כמותית של הבנק יישאר כ-20 טריליון ין. עוד הודיע הבנק כי ישאיר גם את הקרן להלווואות לבנקים בהיקף של 35 טריליון יין. בנוסף, הבהיר הבנק כי הריבית במדינה תישאר על רמה אפסית (0%-0.1%).

כלל החלטות אלה, יש לציין, תאמו את הציפיות האנליסטים בשוק לנוכח ההאטה בצמיחה בצמיחה - בעוד חברות רבות ביפן סובלות מירידה ברווחים ובהכנסות על רקע התחזקות הין מול הדולר וההאטה בתמ"ג מאז אסון רעידת האדמה שפקד המדינה ב-11 במארס.

יחד עם זאת, נשיא הבנק המרכזי של יפן מסאקי שירקאווה , הכריז עוד בחודש הקודם כי בכוונתו לבצע הקלות נוספות כדי לאושש את הכלכלה ולהתכונן לקריסה אפשרית שעלולה להתרחש בגוש האירו.

"קיים סיכוי גבוה שיבוצעו הקלות נוספות רבות עד חודש מארס 2012", אמרה מרי איוואשיטה, הכלכלנית הראשית של חברת ההשקעות היפנית SMBC. "הבנק המרכזי של יפן יישאר בכוננות גבוהה כדי להתכוננן למקרה שהשווקים הפיננסים ישתוללו".