CNBC: "גוש האירו עומד בפני שנה קשה והרבה אתגרים"

כלכלן בכיר: "קיים חשש גובר והולך שבמדינות מסוימות בגוש האירופי הציבור יתחיל לרעוש ולגעוש עקב תוכניות הצנע שמושלטות בהן כבר יותר מ-3 שנים" ■ לפי ההערכות: הירידה בתשואות של האג"ח הממשלתיות של ספרד ואיטליה לא ימשיכו לרדת בשנה הבאה

"הגוש האירופי עומד בפני שנה קשה מאוד עם הרבה אתגרים שיבואו מצדם של הכלכלות החלשות יותר כמו אירלנד, ספרד ויוון", כך אמר ל-CNBC מנהל המחלקה הכלכלית של בנק ההשקעות סוסייטה ג'נרל ג'יימס ניקסון.

"קיים חשש גובר והולך שבמדינות מסוימות בגוש האירופי הציבור יתחיל לרעוש ולגעוש עקב תוכניות הצנע שמושלטות בהן כבר יותר מ-3 שנים והורידו את רמת החיים שלהם - עניין הגורם גם לערעורה של המערכת הפוליטית", הוא מוסיף.

ניקסון מציין 3 מכשולים מרכזיים שעדיין לא נפתרו ועדיין מעיבים על כלכלת היבשת: רמה גבוהה של חובות לאומיים, חוסר תחרותיות ומערכת בנקאית שחשופה ברמות גבוהות לאג"ח ממשלתיות עם סיכון גבוה.

בוב פרקר, כלכלן בכיר בקרדיט סוויס טוען כי הירידה בתשואות של האג"ח הממשלתיות של ספרד ואיטליה לא ימשיכו לרדת בשנה הבאה. "הממשלה האיטלקית הטכנוקרטית שמונתה לפני מספר חודשים תהיה חייבת לגלגל חובות של יותר מ-300 מיליארד אירו בשנה הבאה, עובדה שתחייב אותה להעמיק את תוכניות הצנע ולגייס עוד כסף", הוא מוסיף.