פייסבוק תציג פרסומות בתוך הניוז פיד של הגולשים

החל מינואר הקרוב מתכוונת פייסבוק לאפשר למפרסמים להציג פרסומות בתוך דף העדכונים הראשי של המשתמשים שלה

הרשת החברתית ממשיכה לחפש דרכים לעשות כסף: החל מינואר הקרוב מתכוונת פייסבוק לאפשר למפרסמים להציג פרסומות בתוך דף העדכונים הראשי של המשתמשים שלה (News Feed).

הפרסומות שהוצגו בינואר אשתקד, שנקראות Sponsored Stories, יקבלו בולטות גבוהה יותר בניוז פיד המרכזי ויציפו את הגולשים במידע אודות פעולות שונות שקשורות לאותו מותג, למשל על כך שחבר שלהם עשה לייק לעמוד מסוים, עשה צ'ק-אין למותג או השתמש באפליקציה של המותג.

המודעות יופיעו עם סימון קטן של Sponsored (ממומן) בצידה התחתון של המודעה, אך למראית-עין היא תיראה כמו עדכון רגיל בניוז פיד. חברת הגלידות הבינלאומית בן אנד ג'ריס צפויה להיות הראשונה להשתמש בכלי הפרסומי המשופר של פייסבוק החל מהחודש הבא.

החברה הודיעה כי נכון לעכשיו תופיע רק מודעה אחת ממומנת ביום, וכי בדומה לשאר המודעות כיום, הגולשים יוכלו ללחוץ על איקס בצידה העליון של המודעה ולהסיר אותה. עם זאת, הסרת המודעה לא תבטל הופעת מודעה אחרת במקומה.

עוד ציינה פייסבוק כי כרגע המודעות יופיעו רק בגירסת האינטרנט של פייסבוק, אך סביר להניח כי החברה תשלב אותן בעתיד גם באפליקציות הסלולריות שלה, שכיום נטולות פרסומות מכל סוג שהוא.

עד כה הופיעו "הסיפורים הממומנים" בצידו של המסך, לצד מודעות רגילות אחרות. בספטמבר השנה התחילה פייסבוק להחדיר את המודעות לטיקר החדשות בצד המסך, כדי לשלב אותן בין עדכונים שונים. הצעד הנוכחי, להכניסן למרכז העמוד, הוא סופו של התהליך. פייסבוק ניסתה בעבר להציג מודעות בניוז פיד, אך חדלה מלעשות זאת עוד ב-2007.

היתרון הגדול במודל הפרסומי של "סיפורים ממומנים" הוא היכולת להגיע טוב יותר לגולשים באמצעות כך שהמותגים מראים כי חבריהם של הגולשים עשו לייקים, שיתפו תכנים או השתמשו באפליקציות שקשורות אל אותו מותג. ברגע שהגולש רואה את השם של חברו לפייסבוק בצמוד למודעה, הסבירות שהוא יעדיף להתחבר למותג זה מאשר למותג שפרסם מודעה רגילה גבוהה יותר.

על-פי האתר AllFacebook, עד כה "הסיפורים הממומנים" הניבו אחוזי הקלקה גבוהים יותר ב-46% מאשר סוגי מודעות אחרים בפייסבוק. אתר Gawker פרסם השבוע כי הרשת החבתרית הכניסה ב-3 הרבעים הראשונים של 2011 כ-2.5 מיליארד דולר.

במקביל להודעה על כניסת המודעות לניוז פיד וכנראה כדי להרגיע את הגולשים, פייסבוק העלתה ביממה האחרונה עמוד הסבר מיוחד אודות הפרסומות ברשת שלה, אותו היא מציגה לכלל הגולשים בראש עמוד הבית שלהם. בעמוד היא מסבירה למה בכלל יש מודעות בפייסבוק ("אנחנו מוציאים מיליארד דולר בשנה כדי לתפעל ולתחזק את פייסבוק והמודעות מממנות את זה") ועל ענייני פרטיות ("השם או התמונה שלך יופיעו ב'סיפורים הממומנים' רק בפני אנשים שממילא שיתפתם אותם באותה פעולה").

יש לציין כי השבוע דחה בית משפט בקליפורניה את דרישתה של פייסבוק להסיר תביעה נגדה בשל השימוש שהיא עושה במודעות "סיפורים ממומנים" בשמות ובתמונות של גולשים בפייסבוק ובכך פוגעת בפרטיותם.