השופט אור: דוד ארצי כשיר לרוץ לנשיאות התאחדות התעשיינים

דוד ארצי, שנפסל ע"י מועצת התאחדות התעשיינים, יתמודד בעוד כשבוע על הנשיאות מול צבי אורן ‏‎■‎‏ ארצי בתגובה: "הדיקטטורה נעצרה"

‏‎‎שופט בית המשפט העליון בדימוס, תיאודור אור, פסק היום (ה') כי דוד ארצי, יו"ר החברה לעיבוד שבבי אופק, כשיר להתמודד על נשיאות התאחדות התעשיינים. עוד קבע השופט אור כי אפשר לקיים את הבחירות לנשיאות ההתאחדות במועדן, ב-1 בינואר.

ארצי מתמודד על התפקיד מול מנכ"ל חברת עמית לתעשייה מקומית, צבי אורן. המנצח בבחירות יחליף את שרגא ברוש, שמסיים בימים אלה תקופת כהונה של 7 שנים.

הבחירות לנשיאות ההתאחדות עמדו בשבועות האחרונים בסימן שאלה בעקבות החלטת הוועדה המכינה של הבחירות, לפיה ארצי אינו כשיר להתמודד לנשיאות. הוועדה קבעה כי התמודדותו עומדת בניגוד לתקנון ההתאחדות, שלפיו עליו לכהן כיושב ראש מועצת מנהלים של חברה.

ארצי אמנם הציג את עצמו כיו"ר מועצת מנהלים, אך בדיקה שעשו חברי מועצת התעשיינים העלתה כי הוא אינו רשום כיו"ר דירקטוריון ברשם החברות. בעקבות זאת הוחלט לפסול את מועמדותו, והוצע לו לפנות להליך בוררות.

ארצי זעם על ההחלטה, סירב לבוררות ועתר לבית המשפט המחוזי בפתח-תקווה בטענה כי ההתאחדות פוגעת בזכותו להיבחר ובכך מיטיבה עם אורן - הוא יוכל להתמנות לתפקיד הנשיא בלי שיצטרך להתמודד עליו.

"חגיגה דמוקרטית" ‏

בית המשפט העביר את התיק לבוררות אצל השופט אור, ולאורך השבוע האחרון שמע אור את עמדות הצדדים ונימוקיהם.

בפסק הבוררות החלקי שפרסם היום בחר השופט אור שלא לנמק את החלטתו, אך הדגיש כי בתום הדיון לגבי מידת הכשירות של ארצי לתפקיד, מצא כי יש לאפשר לו להמשיך להתמודד עליו. השופט ציין כי ימסור את נימוקיו להחלטה במועד אחר.

התאחדות התעשיינים, שנחלה תבוסה במערכה המשפטית מול ארצי, מסרה כי היא מכבדת את החלטת השופט אור ואיחלה למועמדים הצלחה. בהתאחדות אמרו כי ההחלטה "תשים קץ לסאגה המתמשכת", והזמינו את קהל התעשיינים להשתתף בבחירות שייערכו בעוד כשבוע ויהיו "חגיגה דמוקרטית".

‏ארצי מצדו תקף היום בחריפות את ההתאחדות ומסר כי "השופט אור החזיר לתעשיינים את חופש הבחירה ועצר את הדיקטטורה. אני מקווה שגם העובדה שבית המשפט כפה על ועדת הבחירות של ההתאחדות את פיקוחו של השופט אור על התנהלות יום הבחירות, תבטיח את שקיפותן המלאה ואת ניקיונן ממניפולציות".

במטה הבחירות של ארצי הבהירו כי דבריו לא מהווים התקפה על ההתאחדות ועל הדרג המקצועי שלה, אלא על מה שהגדירו כקומץ של תעשיינים שניסו לטרפד את התמודדותו לנשיאות ההתאחדות.

תא"ל במיל' צבי אורן, המתמודד מול ארצי על נשיאות התאחדות התעשיינים, מסר בתגובה: "ראשית, אני מכבד את החלטתו של השופט בדימוס אור ומברך על קיומו של הליך בחירות דמוקרטי כפי שראוי שיתקיים. עם זאת, אני סבור כי ראוי שרק תעשיין פעיל יוביל את התאחדות התעשיינים, ולכן מיד לאחר שאבחר אפעל לשינוי התקנון, כך שלהבא יוכלו להתמודד לתפקיד אך ורק תעשיינים פעילים.

"על סדר היום שלי נמצאת בראש ובראשונה טובת ההתאחדות ואיחוד השורות בקרב התעשיינים, חבריי לעשייה, על מנת להוביל את התעשייה הישראלית קדימה. אנו מצדנו ערוכים ומצפים להליך בחירות שיכבד את התאחדות התעשיינים ואת החברים, ויאפשר למועמד הראוי לנצח. אני סומך על חבריי התעשיינים כי ידעו לבחור נכון בתעשיין פעיל ובעל ניסיון, אשר על סדר יומו קידום ופיתוח התעשייה בישראל".