"החלום שלי: גמר ליגת האלופות באצטדיון ר"ג החדש ב-2018"

פנטזיה או מציאות? יו"ר ההתאחדות, אבי לוזון, לגל"צ: "צריך להרוס מהיסוד ולבנות מחדש את ר"ג, יהיה פה פרויקט אדיר שיעלה קרוב למיליארד שקל"

יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון, התראיין היום (ה') לגלי צה"ל וחשף את חלומו הגדול: אירוח גמר ליגת האלופות בישראל ב-2018.

אצטדיון שיכול לעמוד בכל הדרישות של אירוע השיא השנתי של הכדורגל האירופי, אמנם עדיין אין בארץ. אבל לפחות יש חזון: "את אצטדיון ר"ג צריך להרוס מהיסוד ולבנות מחדש, ועל זה היום עובדים", אמר לוזון. "התוכניות רצות בכל הוועדות המחוזיות. יהיה פה פרויקט אדיר שיעלה קרוב למיליארד שקל, ואת כולו אנחנו מתכוונים להביא מגורמים מסחריים ולהרים פרויקט גדול. החלום שלי הוא שבמאי 2018 גמר ליגת האלופות ישוחק ברמת גן".

לפני יותר משנה, במסיבת עיתונאים חגיגית, הודיע לוזון כי נתח עיקרי מהמימון של האצטדיון הלאומי החדש (כ-400 מיליון שקל) יגיע מהטוטו. יום למחרת, הגיב לדברים יו"ר הטוטו, צחי פישביין, וטען כי הנושא כלל לא עומד על הפרק מבחינת הטוטו, וכי אין למועצת ההימורים את התקציבים הדרושים לפרויקט כזה.

לוזון התייחס היום גם לאצטדיון המושבה החדש שנפתח בפתח תקווה, ולסוגיית הדרישה של אוהדי הפועל פ"ת לקרוא לו ע"ש נחום סטלמך: "עם כל הכבוד לסטלמך, ויש לי הרבה כבוד והערכה אליו, אני חושב שראש העיר צודק בהחלטה שלו. כרגע האצטדיון נקרא אצטדיון המושבה, אבל מידיעה, אני אומר שראש העיר מנהל משאים ומתנים עם ספונסר שהאצטדיון ייקרא על שמו, כמו בנוקיה. אמור להתקבל סכום של 15 מיליון שקל, הוא רוצה 20 שזה תג המחיר".

עניין נוסף עליו דיבר לוזון הוא העובדה שליגת העל שוב תחזור בעונה הבאה למתכונת מצומצמת יותר של קבוצות. "אני מצטער על הקטנת הליגה", אמר. "ליגה של 16 קבוצות בלי קיזוז היא מצוינת. כרגע ההפרש בין מקום 4 ל-11 הוא 4 נקודות והן כולן יכולות להיות בפלייאוף, כל קבוצה יכולה לנצח בליגה ויש לנו ליגה מעניינת. היא תהיה טובה יותר כשיהיו יותר מגרשים איכותיים".