מנתח טכני: אם S&P 500 יעלה ב-1.5% נוספים - יוצת ראלי

טום דימרק, מנתח טכני ותיק בארה"ב שמייעץ לענקים פיננסים בוול סטריט ואשר חזה את התחתית בשווקים בספטמבר, מעריך ש"השוק ימשיך לעלות" ■ הוא מסמן את רמת ה-1,284 נקודות במדד S&P 500 כ"קריטית"

אם מדד S&P 500 יעלה רק ב-1.5% נוספים, יוצת ראלי שעשוי לקחת את המדד המוביל בוול סטריט לרמה של 1,330-1,345 נקודות, קרי עלייה של עד 6.3% מהסגירה של המדד אמש. כך טוען טום דימרק (Tom DeMark), מנתח טכני בארה"ב ומי שיצר אינדיקטורים טכניים המתיימרים לזהות שינוי כיוון בני"ע.

דימרק מסמן נקודה קריטית למדד S&P 500 בתקופה הקרובה; מדובר ברמה של 1,284 נקודות, השיא האחרון במדד שנרשם ב-27 באוקטובר. גם המנתח הטכני רודריק בנטלי (Roderick E. Bentley) טוען כי אם המדד יצליח לטפס מעל רמה זו, יוצת ראלי. ואולם, אם המדד לא יצליח לכבוש את הרף עד סוף השבוע הראשון של חודש ינואר, הרי שהתחזית בטלה.

דימרק עצמו אמר לסוכנות בלומברג כי רמת השיא של ה-S&P 500 מה-27 באוקטובר הינה "קריטית", והבהיר כי "השוק נראה כאילו הוא ימשיך לעלות". דימרק, אגב, חזה בספטמבר האחרון, בשיא הפאניקה והירידות החדות בשווקים, שמדד S&P 500 ייעצר ברמה של 1,076 נקודות; המדד מצא תחתית בסופו של דבר ב-1,074 נק', כך שהתחזית של דימרק הייתה מדויקת להפליא.

מדדי המניות המובילים בארה"ב עלו זה 3 ימים ברציפות והשלימו השבוע זינוק של כ-3%, כשברקע נתוני מאקרו חיוביים בארה"ב וכן הנפקות אג"ח מוצלחות של ספרד, שלוו בירידה בתשואות.

"באופן כללי, כשהמדד מטפס מעל השיא הקודם זה מלווה בעלייה של 5%-6%", אומר דימרק. "בדרך כלל השיא הזה נכבש. המודלים שלנו מראים שהשוק ימשיך לעלות".

דימרק עוסק מזה כ-40 שנה בפיתוח אינדיקטורים טכניים לחיזוי מגמות השוק, אך הוא לא חסין כמובן מטעויות. ב-25 באוקטובר כי אם ה-S&P 500 יעלה מעל 1,254 נקודות אזי הפרים "יילכדו", כלומר העליות תימשכנה; המדד אכן טיפס לשיא כאמור יומיים לאחר מכן, אך אז נפל ב-9.8% עד ה-25 בנובמבר. ואולם, באופן כללי, מתחילת אוקטובר ניכרת מגמה כללית של עליות בשוק, שכן המדדים לא רשמו שפל חדש.

"המודל עדיין מצביע על המשך עליות", מתעקש דימרק, שמספק ייעוץ לחברות פיננסים גדולות בוול סטריט ולקרנות גידור, כמו למשל SAC Capital Advisors של סטיבן כהן, קרנות הגידור של ג'ורג' סורוס וקרנות Omega Advisors של ליאו קופרמן.