הדרום מתחמם: רקטות נורו לעבר יישובי העוטף מהרצועה

(עידכון) - רקטת קסאם נורתה לפני זמן קצר אל עבר נחל עוז - לא היו נפגעים ■ צה"ל הרג הלילה שני פעילי טרור ברצועת עזה ■ לפי הדיווחים המחבלים היו עסוקים בתכנון פיגוע בגבול המצרי

בוקר מתוח ביישובי עוטף עזה. רקטת קסאם התפוצצה לפני זמן קצר בשטח פתוח סמוך לנחל עוז, אין נפגעים ולא דווח על נזק שנגרם למבנים. הירי נעשה בתגובה לחיסול פעיל ג'יאהד איסלמי ושני פעילי טרור ברצועת עזה.

שני פעילים בארגוני טרור ברצועה נהרגו אמש מאש שירה כלי טיס של חיל האוויר לעבר הג'יפ שבו נסעו, סמוך לתחנת הנפט שבעיר עזה. הפגיעה באה זמן קצר אחרי חיסולו של איש ג'יהאד אחר, שנורה מהאוויר בעת שרכב על אופנועו במחנה הפליטים ג'בלייה.

לאחר החיסול ברצועה, הוכרזה כוננות ביישובי הדרום. במד"א הוחלט על תגבור הכוחות באזור, והתושבים הונחו להישאר סמוך למרחבים המוגנים. בנוסף לרקטה ששוגרה הבוקר, רקטת קסאם נורתה במהלך הלילה מצפון הרצועה לעבר ישראל והתפוצצה בצד הפלסטיני, גם באירוע זה לא דווח על נפגעים או על נזק.

מדובר צה"ל נמסר אמש כי החוליה שנפגעה בתקיפה השנייה "עסקה בהכנות לפיגועי בטרור במרחב גבול מצרים". עוד דיווחו שם, כי ההרוגים הם רמי דאוד ג'באר כפרנה, בן 27, פעיל הג'יהאד העולמי מג'בלייה שהשתייך בעבר לזרוע הצבאית של חמאס והיה אחראי לירי רקטות ופצצות מרגמה אל יישובי הדרום.

ההרוג השני באותו האירוע הוא מוחמד סעדי אל-שקר, בן 26 מהעיירה בית חנון. מצה"ל נמסר כי הוא היה "פעיל ג'יהאד עולמי ובעברו השתייך לחמאס. הוא היה חבר בחולייה שהטמינה מטענים ברצועת עזה. זוהתה פגיעה מדויקת במטרה".

בתקיפה קודמת חוסל פעיל ג'יהאד איסלאמי ושניים מחבריו נפצעו, כשמזל"ט צה"לי ירה לעבר אופנוע שעליו נסעו במחנה הפליטים ג'בלייה שבצפון הרצועה. על פי דיווחי הפלסטינים, ההרוג הוא מוחמד טילבאני, חבר הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי - "גדודי אל-קודס". גופתו הועברה לבית חולים מקומי.

בצה"ל אישרו כי "בפעילות משותפת של הצבא ושב"כ ברצועת עזה בוצע ירי לעבר חוליה המעורבת בפעילות טרור עדכנית". עוד הדגישו שם, כי "צה"ל לא יסבול שום ניסיון לפגוע באזרחי ישראל ובחיילי צה"ל וימשיך לפעול בנחישות ובעוצמה נגד כל גורם שאחראי לטרור. ארגון חמאס הוא הכתובת, והוא זה שנושא באחריות".