פעילות הנדל"ן של קרדן בסין כבר שווה 2 מיליארד שקל

החברה הבת הפועלת בסין חתמה על מזכר הבנות להקצאת 10% ממניותיה תמורת כ-40 מיליון אירו

כשש שנים לאחר כניסת קבוצת קרדן N.V לפעילות נדל"ן בסין, היא מצרפת לפעילות זו שותף. הקבוצה, שבשליטת יוסף גרינפלד ואבנר שנור, דיווחה אמש כי החברה הבת קרדן לנד (Kardan Land, לשעבר GTC סין), חתמה על מזכר הבנות עם משקיע שפרטיו לא נמסרו, אשר לו יוקצו 10% ממניות החברה הבת תמורת השקעה של כ-40 מיליון אירו. העסקה משקפת לקרדן לנד שווי של כ-403 מיליון אירו (כ-2 מיליארד שקל) אחרי הכסף.

בקרדן ציינו כי העסקה, שתגדיל את הונה של קרדן לנד, "עולה בקנה אחד עם מדיניות של קרדן אן.וי לגייס מימון לפעילותה באמצעות החברות הבנות שלה, ותאפשר לקרדן להמשיך לפתח את פעילות הנדל"ן שלה בסין".

ההסכם הסופי בין הצדדים צפוי להיחתם לקראת סוף הרבעון הראשון של 2012, והוא כפוף למספר תנאים. בקרדן ציינו כי ההשלכות החשבונאיות של העסקה עדיין לא ידועות.

קרדן לנד החלה את פעילותה בסין ב-2005, וכיום היא עוסקת בפיתוח של שבעה פרויקטים של נדל"ן, בשלבי פיתוח שונים, בערי המעגל השני והשלישי בסין. הקבוצה פעילה בסין גם בתחום תשתיות המים. קרדן לנד מתמקדת בפיתוח פרויקטים מעורבים (mix use) של מגורים ושטחים מסחריים הכוללים בסך הכול שטח בנוי של כ-3 מיליון מ"ר, כשחלק החברה בהן עומד על 50%. נכון לסוף ספטמבר, סך נכסי קרדן לנד הגיעו לכ-488 מיליון אירו, והונה העצמי עמד על כ-231 מיליון אירו.

בתשעת החודשים הראשונים של 2011 תרמה הפעילות בסין של כ-20 מיליון אירו לקבוצה, לאחר שהחברה הבת חתמה על הסכם למכירת 50% מהחזקותיה במרכז קניות בצ'נגדו ברווח של כ-12 מיליון אירו.

קבוצת קרדן פועלת בחמישה מגזרי פעילות ומתמקדת בשלושה תחומי פעילות עיקריים: נדל"ן (GTC), תשתיות מים (תהל) ושירותים פיננסיים (KFS).

על רקע מצב השווקים, ביצעה הקבוצה בשנה החולפת מהלכי מימוש נרחבים, בהיקף של יותר מ-2 מיליארד שקל, שסייעו לה להגדיל את המזומנים שבידיה.

נוסף למרכז המסחרי בסין, בין היתר מכרה הקבוצה את החזקותיה בבנק Sovcom הרוסי תמורת 123 מיליון אירו, 16% ממניות זרוע הנדל"ן הפועלת עבורה במדינות מזרח-מרכז אירופה, GTC פולין, תמורת כ-195 מיליון אירו, ועוד. למרות זאת, המשבר הכלכלי באירופה הכה בה בעוצמה, ואת תשעת החודשים הראשונים של 2011 סיכמה בהפסד של 67 מיליון אירו.

בדוחות הרבעון השלישי ציינה קרדן, כי לעומת הפחתת הציפיות לצמיחה במרכז-מזרח אירופה, שהשפיעה לשלילה על ערכם נכסי הקבוצה באזור, "עסקי הנדל"ן שלנו בסין מתקדמים בהתאם לתוכניות כפי שמשתקף בתוצאות משופרות ובתוכניות לעתיד", והעריכה כי מסירת יחידות דיור בסין צפויה להשתפר ברבעון הרביעי של 2011.

גם קרדן במחפשים

במקביל למימוש הנוכחי בסין, בוחנת חברה בת אחרת, קרדן טכנולוגיות, כניסה לפעילות האופמתית של תחום חיפושי הנפט והגז. החברה דיווחה כי היא מנהלת מו"מ עם דש איפקס להשקעה של כ-25 מיליון שקל בחברת קציר השקעות, במסגרת גיוס של 75 מיליון שקל שהיא מתכננת לבצע. זאת בהמשך להסכם שנחתם בספטמבר האחרון בין קציר לבין דש איפקס, שלפיו יפעלו יחד לפיתוח פעילות חיפושי נפט וגז.