כלל פיננסים מעלים את ההמלצות למניות של דלק ואבנר

ההמלצה באה בעקבות הודעת נובל אנרג'י על היקף הגז בבלוק 12 ■ בכלל פיננסים מעלים גם את מחירי היעד של המניות לשתי החברות ■ אין כל שינוי בהמלצות לגבי שאר השותפות

חברת כלל פיננסים ברוקראז' מעלה את המלצותיה על המניות של אבנר ודלק קידוחים , המחזיקות ב-15% כל אחת מהזכויות במאגר, ל"קנייה" ומעדכנים כלפי מעלה את מחיר היעד של המניות, וזאת בעקבות ההודעה של נובל אנרג'י מאתמול על כך שהיקף הגז הטבעי בבלוק 12 עומד 7 TCF כשהטווח, עומד על 5-8 TCF.

בסקירה של כלל פיננסים נאמר שבעקבות ההודעה של נובל, הם מעלים את מחיר היעד של מניית דלק קידוחים של יצחק תשובה ל-18 שקל למנייה כשמחיר היעד הקודם עמד על 15.7 שקל, והמחיר הנוכחי של המנייה עומד על 14.1 שקל. בכלל פיננסים מעדכנים גם את ההמלצה על המניה ל"קניה" מ"תשואת יתר".

ביחס למנייה של אבנר, בכלל פיננסים מעלים את מחיר היעד על המניה ל-3.10 שקל, כשהמחיר הנוכחי של המניה עומד על 2.42 שקל - מחיר היעד הקודם של המניה עמד על 2.70. בעקבות כך, המלצת בית ההשקעות על המניה שודרגה מ"תשואת יתר" ל"קנייה".

בכלל פיננסים מציינים, שלמרות שתוצאות הקידוח לא הפתיעו אף אחד, הם לא היו מתומחרים בכלל במחירי השוק, ולכן התוצאות יתנו דחיפה לערכן של המניות של החברות השותפות בקידוח.

בנוסף על כך בכלל פיננסים מעריכים ששוי 1 TCF בבלוק 12 עומד על 300 מיליון דולר, בדומה לשווי המוערך של מאגר לוויתן. בבית ההשקעות מעריכים ששני המאגרים ישתפו פעולה ביצוא הגז, מה שיפחית בצורה ניכרת את עלויות הפקת הגז בשני המאגרים.

ביחס לשאר השותפות בבלוק 12, ישראמקו ורציו אין כל שינוי מבחינת מחיר היעד וההמלצה על המניה. מחיר היעד של ישראמקו נותר 0.6 שקל, כשהמחיר הנוכחי עומד על 0.48וההמלצה על המניה עדיין "קניה". באשר לרציו, מחיר היעד למניה נשאר 0.37 שקל, כשהמחיר הנוכחי עומד על 0.32 שקל, וההמלצה הינה "תשואת יתר".