כמעט אסון כבד: כ-20 טילים נפלו מהמשגר של כיפת ברזל

תקלה חמורה בעת הפעלת מערכת "כיפת ברזל" בדרום: מאות קילוגרמים של חומר נפץ בטילים נפלו ליד חיילים וקצינים שעמדו בסמוך, ורק בדרך נס הם לא התפוצצו

מי יגן על החיילים מפני מערכת ההגנה כיפת ברזל? תקלה חמורה במערכת יירוט הטילים המתקדמת כמעט עלתה בחיי אדם, לאחר שטילים שהוצבו בה נפלו מגובה של ארבעה מטרים ליד חיילים וקצינים שעמדו בסמוך, כך דיווח הבוקר ברשת ב'.

מדובר ב-20 טילים שנפלו מהמשגר וניזוקו, רק בדרך נס הם לא התפוצצו. איש לא נפגע בתקרית, אולם בעקבות האירוע החמור הורה מפקד חיל האוויר אלוף עידו נחושתן למנות ועדת חקירה לבדיקת התקלה והורה להפסיק לאלתר את כל פעולות האחזקה של מערך ההגנה האווירית עד סיום התחקיר הראשון.

התקרית אירעה במהלך במהלך פעילות אחזקה שוטפת של המערכת בבסיס צה"ל בדרום הארץ, והסתכמה במאות קילוגרמים של חומר נפץ שנפלו מהמשגר.

גורם ביטחוני הבהיר בריאיון לרשת ב' כי הכשל הוא כפול וכי הייתה רשלנות חמורה של החיילים ושל מפקדם שחרגו מהוראות בטיחות מחמירות במיוחד שלא קויימו. בנוסף מדובר גם בנזק כספי כבד מאוד, לאחר ש-20 טילים הוצאו מכלל שימוש.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "ביום שני האחרון מספר טילים של כיפת ברזל ניזוקו במהלך פעולות אחזקה. איש לא נפגע והנזק שנגרם לטילים נבדק על ידי הגורמים המקצועיים. בעקבות האירוע הורה מפקד חיל האוויר על הקמת ועדת חקירה לבדיקת נסיבות האירועים ולהפקת הלקחים הנדרשים. כמו כן הופסקו מיידית פעולות האחזקה מסוג זה במערך ההגנה האווירית עד לסיום התחקיר הראשוני. בנוסף, במהלך שבוע הבא יתקיימו מספר פעולות להעלאת הכשירות, המיומנות והמודעות בנושא הבטיחות".