עיני: "רק סיר לחץ של שביתה ללא הגבלת זמן יניע את האוצר"

ההסתדרות השיבה לבית הדין לעבודה כי היא לא נסוגה מהבקשה לשביתה כללית במשק ■ ב-8 בינואר נשיאת בית הדין לעבודה אמורה לקיים דיון מכריע ולהחליט אם לאשר את בקשת ההסתדרות

ההסתדרות הודיעה היום (ה') לבית הדין לעבודה כי היא מתעקשת על בקשתה לאשר שביתה כללית במשק ללא הגבלת זמן. ההסתדרות השיבה היום לביה"ד הארצי לעבודה בעניין היקף השביתה במשק למען עובדי הקבלן.

על פי החלטת נשיאת ביה"ד הארצי, נילי ארד, מיום ראשון האחרון, יגיבו המעסיקים הפרטיים ומשרד האוצר לבקשת ההסתדרות עד יום חמישי בשבוע הבא. ב-8 בינואר נשיאת בית הדין לעבודה אמורה לקיים דיון מכריע ולהחליט אם לאשר את בקשת ההסתדרות.

כזכור דורשת ההסתדרות לצמצם את מספר עובדי הקבלן ע"י העסקה ישירה. לפני כחודשיים פתחה ההסתדרות בשביתה כללית במשק אולם ביה"ד אישר להסתדרות לשבות למשך 4 שעות והורה להמשיך במו"מ. מזה כחודשיים מתנהל מו"מ וההסתדרות ביקשה לחדש את איום השביתה בשל המבוי הסתום.

"הגענו למבוי סתום במו"מ. מדובר בפערים גדולים מאוד בין הצדדים שנובעים מתפיסות עולם שונות. רק סיר לחץ אפקטיבי בדמות שביתה כללית חזקה ללא הגבלת זמן יכולה להניע את משרד האוצר והמעסיקים להתקדם במו"מ ולהגיע לפריצת דרך. אין לנו שום עניין לשבש את החיים במדינה ולהזיק לציבור אולם נראה כי אי אפשר לקדם כרגע בצורה משמעותית את עובדי הקבלן ללא שביתה חזקה", כך אמר יו"ר ההסתדרות, עופר עיני.

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי, אבי ניסנקורן, אמר כי "מדובר בנושא ראשון במעלה בחשיבותו. לכן, בשל החשיבות הרבה, אנחנו לא יכולים להסתפק בשביתה רכה. במקרה הזה- כגודל חשיבותו של הנושא כך עומק השביתה".

השביתה המלאה שמתכננת ההסתדרות כוללת את הרשויות המקומיות והמועצות הדתיות למעט שירותי הצלה וחירום שיעבדו במתכונת חירום.

- שביתה מלאה במשרדי הממשלה ובמוסדות ממלכתיים למעט מוסדות לילדים חריגים והוסטלים של הרשות לשיקום האסיר בהם יעבדו במתכונת שבת.

- עבודה במתכונת שבת בביה"ח.

- שביתה מלאה של הסגל המינהלי במוסדות ההשכלה הגבוהה פרט למוסדות חקלאיים ופנימייתיים שיעבדו במתכונת שבת.

- שביתה מלאה בשדות התעופה, בנמלים, ברכבת, במע"צ, בחברה הלאומית לאספקת פחם וברשות המים

- עבודה במתכונת שבת בחברת חשמל בבתי הזיקוק ובמקורות.

- שביתה מלאה בבנקים ובבורסה.