בנק ישראל: ירידה בעמלות העו"ש; איזה בנק הכי זול?

בנק יהב הוא הבנק הזול ביותר בפער משמעותי מיתר הבנקים ■ מבין 5 הבנקים הגדולים, בנק הפועלים הוא הזול ביותר - ולעומתו הבנק הבינלאומי הוא היקר ביותר

בנק ישראל מדווח היום (ב') כי נמשכת הירידה בהוצאות החזקת חשבונות עו"ש על-ידי משקי-בית. בהשוואה לרבעון השלישי של שנת 2010, חלה ירידה בהוצאה החודשית הממוצעת בפועל של שירותי חשבון עו"ש נפוצים ב-5 הבנקים הגדולים ובעלות החזקת כרטיס אשראי.

ההוצאה על סל השירותים הנפוצים בעו"ש (כל הפעולות בעו"ש, בערוץ ישיר או באמצעות פקיד, ומסגרת אשראי) ב-5 הבנקים הגדולים פחתה מ-15.22 שקל ברבעון השלישי של שנת 2010, ל-14.76 שקל ברבעון השלישי של 2011 - ירידה של כ-6% במונחים ריאליים.

כ-70% ממשקי-הבית המחזיקים חשבון בנק משלמים בעבורו בפועל פחות מ-15 שקל בחודש בממוצע, וכ-70% ממחזיקי כרטיס האשראי משלמים פחות מ-7.1 שקלים בחודש על החזקתו.

השוואה על-פי פרופיל הפעילות האחיד בחשבון עו"ש (פעולות על-ידי פקיד ובערוץ ישיר) מעלה כי קיימת שונות גבוהה בין הבנקים: בכלל המערכת הבנקאית, בנק יהב הוא הבנק הזול ביותר בפער משמעותי מיתר הבנקים, ולעומתו הבנקים ערבי ישראלי, מרכנתיל, איגוד ופאג"י הם היקרים ביותר. מבין 5 הבנקים הגדולים, בנק הפועלים הוא הזול ביותר, ולעומתו הבנק הבינלאומי הוא היקר ביותר.

בנק יהב: 6.2 שקלים בלבד לחודש להחזקת חשבון עו"ש

ההוצאה החודשית הממוצעת לחשבון בבנק יהב מסתכמת בכ-6.3 שקלים בלבד, והיא נמוכה בכ-70% מהעלות בבנקים ערבי ישראלי, מרכנתיל, איגוד ופאג"י, שהם היקרים ביותר (מעל 19.6 שקל).

מבין 5 הבנקים הגדולים, ההוצאה החודשית הממוצעת לחשבון הזולה ביותר נמצאה כאמור בבנק הפועלים (12.6 שקל), והיקרה ביותר - בבנק דיסקונט (17.5 שקל) ובבנק הבינלאומי (17.6 שקל).

שונות גבוהה נרשמה גם ביחס לעמלה בפועל בגין החזקת כרטיס אשראי: בעלות הממוצעת לכרטיס בגין כרטיסים מסוג מקומי, בינלאומי וזהב - ישראכרט היא הזולה ביותר, ואילו כאל היא היקרה ביותר.

ההוצאה החודשית הממוצעת בגין החזקת כרטיס אשראי נפוץ פחתה מ- 6.82 שקלים ברבעון השלישי של שנת 2010, ל-6.69 שקלים ברבעון השלישי של שנת 2011 - ירידה של כ-5% במונחים ריאליים.

ההוצאה החודשית הממוצעת בגין החזקת כרטיסי ישראכרט, המהווים כ-39% מכלל הכרטיסים, היא 3.8 שקלים; בגין החזקת כרטיסי לאומי קארד, המהווים כ-32%, היא 7.15 שקל; ואילו החזקת כרטיסי כאל, המהווים כ-29% מכלל הכרטיסים, היא היקרה ביותר עם 10.01 שקלים לחודש.