גרינספן: השיתוק הפוליטי בארה"ב פוגע בקבלת החלטות

יו"ר ה'פד' לשעבר, אלן גרינספן, טוען במאמר שכתב ב"פייננשל טיימס" כי הסביבה הפוליטית האמריקנית מחולקת יותר מאי פעם, והגיעה למצב של שיתוק פוליטי

"ארה"ב עומדת בפני מהפיכה אמיתית מבחינת ההחלטות שיהיה עליה לקבל על מנת להבטיח את עתידה הפיסקלי, עכשיו כשמדינת הרווחה נתקלה ב'חומה של מציאות כלכלית'", כך אמר היום (ד') יו"ר הפדרל ריזרב לשעבר, אלן גרינספן.

במאמר דיעה שכתב עבור העיתון "פייננשל טיימס", גרינספן טען כי הסביבה הפוליטית האמריקנית מחולקת יותר מאי פעם, והגיעה למצב של שיתוק פוליטי. זאת, עקב השפעתה הרבה של תנועת "מסיבת התה" על חקיקה בזמן הנוכחי.

לטענתו, מה שמדגיש היטב את המצב הפוליטי בארה"ב הוא חוסר יכולתה של "ועדת העל" שמינה ברק אובמה להגיע להסכם בנוגע לקיצוץ בגרעון הענק של המדינה.

"צונאמי פוליטי התפרץ מהעבר בצורת 'מסיבת התה', עם האתוס המעלה נשכחות של אינדיבידואליות והסתמכות עצמית", מתח ביקורת גרינספן. הוא הוסיף כי התנועה שינתה את המפה הפוליטית עד כדי כך שמרכז המפלגה הרפובליקנית עבר להיות קרוב יותר אליה.

גרינספן טען כי הקונגרס הרחיב תוכניות רווחה בלי יכולת לממן אותן, והוא על סף של מבוי סתום. לטענתו, הדרך היחידה לצאת מהמצב הזה היא לעשות שינויים פנסיוניים בתוכניות הרווחה הפדרליות.

עוד ציין יו"ר ה'פד' לשעבר כי מערכת החינוך בארה"ב צריכה להשתפר, וכי המדינה צריכה להגדיל את מכסות ההגירה לעובדים מיומנים על מנת להמנע מהאטה בצמיחה. "עם דאגות גוברות אודות אי שוויון בהכנסות, זו בושה שהמכסות הללו מגנות על קבוצות בעלות הכנסה גבוהה מפני תחרות".