חברות האשראי: "רק" 6,050 כרטיסי אשראי נחשפו אתמול

לאחר בדיקת כרטיסי האשראי הכפולים והלא פעילים, חברות האשראי מעדכנות מטה את מספר הכרטיסים שנחשפו - לעומת טענות ההאקר לחשיפת 11,000 כרטיסים

לאחר בדיקת כרטיסי האשראי הכפולים והלא פעילים, חברות האשראי מעדכנות הבוקר (ו') כי מספר הכרטיסים שנחשפו אתמול (ה') על-ידי ההאקר הסעודי מסתכם ב-6,050 - רובם של חברת ישראכרט. זאת, לעומת טענות ההאקר עצמו לחשיפת 11,000 כרטיסי אשראי ישראליים.

אמש הזהיר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, ישראל דוד, כי "ללא התערבות הרגולציה שתעמיד תקנים מחמירים ותפקח על האתרים - פרטיהם של מילוני אזרחים בסכנה". דבריו נאמרו על רקע פריצת ההאקר הסעודי לאתרים וגניבת המידע של אלפי מספרים כרטיסי אשראי.

מנכ"ל כאל קורא לרגולטור להתערב בדחיפות בשמירה על פרטיהם האישיים של אזרחי מדינת ישראל. "אין בישראל אכיפה על רמת האבטחה של האתרים, וחברות האשראי תלויות ביכולות האבטחה של כל אתר ואתר". דוד חזר והדגיש כי ללא התערבות הרגולציה שתתכנס ותעשה מעשה אנו צפויים לראות זליגת נתונים נוספים.

מויזה כאל נמסר אמש בעקבות פריצת ההאקר הסעודי כי בקובץ שפורסם הופיעו פרטים של כ-800 לקוחות החברה. עוד הודיעו כי הכרטיסים נחסמו באופן מיידי לרכישה באינטרנט ובטלפון, ונשלחה הודעה ללקוחות.