חשד: בנק מחתרתי בר"ג פעל במסווה של מסחר ביהלומים

יאח"ה ורשות המסים עצרו 16 חשודים בפרשה ■ עפ"י החשד, ה"בנק" ניהל פעילות של הלוואות, העברת כספים לחו"ל, ניכיון צ'קים והמרות מט"ח בהיקף מיליארד שקל

הותר לפרסום: המפלג לחקירות כלכליות ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) במשטרה בשיתוף עם רשות המסים ופרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה), מנהלים חקירה בעניין בנק מחתרתי לא מדווח אשר פעל במתחם הבורסה ליהלומים ברמת-גן, שניהל במשך שנים פעילות פיננסית של הלוואות, העברת כספים לחו"ל, ניכיון צ'קים והמרות מט"ח בהיקפים של מיליארד שקל.

החקירה הגלויה החלה הבוקר (א'), כאשר חוקרי המשטרה והרשות הגיעו למשרדי הבנק המחתרתי שבמתחם הבורסה וכן לבתי עסק שפעלו עימם או בשליחותם. 16 חשודים נעצרו, וכן נתפסו סכומי כסף ומסמכים.

המעצרים בוצעו לאחר חקירה שארכה למעלה משנה, במסגרתה נאספו ראיות רבות הקושרות את החשודים לביצוע שורה של עבירות פליליות חמורות, ובכלל זה עבירות הלבנת הון, עבירות לפי חוק הבנקאות, עבירות מס ועבירות נוספות.

לדברי המשטרה, מחומר הראיות שנאסף עולה כי החשודים עסקו באופן שיטתי בהלבנת כסף בסכומים נכבדים וללא דיווח, תוך פעילות עם גורמים שונים בארץ ובחו"ל. כמו כן החשודים עסקו גם בהמרת מט"ח ומתן הלוואות שלא כדין.

כתוצאה מפעולתם גרפו החשודים רווחים כספיים ניכרים ממעשיהם. מהחקירה עלה חשד כי הפעילות הפיננסית האסורה הוסוותה כפעילות לגיטימית של מסחר ביהלומים.