ועדת החינוך תפעל להסדרת פעילות הרדיו החינוכי של קול ישראל

יו"ר ועדת החינוך ח"כ אלכס מילר: "מדובר בפרויקט חינוכי חשוב וחובה לשמר אותו" ■ שידורי הרדיו מועברים על ידי סטודנטים ותלמידי תיכון, בפיקוח משרד החינוך ובהדרכת עיתונאים מקול ישראל

ועדת החינוך של הכנסת תפעל להסדרת הפעלת הרדיו החינוכי של רשות השידור, כך החליט הבוקר יו"ר ועדת החינוך, ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו).

הרדיו החינוכי נוסד לפני כ-20 שנה ומשדר מ-46 תחנות הממוקמות בבתי ספר ובמכללות. תמהילו 50% מוזיקה ו-50% שידורי תוכן ללא פרסומות או חסויות. מנהלו מטעם רשות השידור בשנים האחרונות הוא מנהל רשת ב' לשעבר, מוטי אמיר. שידורי הרדיו מועברים על ידי סטודנטים ותלמידי תיכון וזאת בפיקוח משרד החינוך ובהדרכת עיתונאים מקול ישראל.

במהלך הדיון שנועד לבחון את פעילות הרדיו, שררה תמימות דעים בין המשתתפים באשר לנחיצותו של הרדיו. כך, המפקחת על תחום תקשורת וקולנוע במשרד החינוך, דורית באלין, ציינה כי שיתוף הפעולה עם קול ישראל מצוין וכי מרבית הבוגרים ממשיכים לאחר מכן לעבוד בתחום התקשורת. מספר תלמידים שנכחו בדיון הוסיפו כי הם חשים שהרדיו הוא כלי חינוכי ממדרגה ראשונה, שבין היתר מקנה להם כלים לניתוח ביקורתי של תכנים תקשורתיים.

מנהל הרדיו החינוכי, מוטי אמיר, אמר בסיפוק בדיון כי באמצעות הפרויקט "הבאנו אנשים מהפריפריה עם כל ההון התרבותי שלהם אל מקצועות התקשורת".

ח"כ מילר הודיע בתום הדיון כי על מנת למצוא מימון ודרכי פעולה להמשך פעילות והתפתחות הרדיו החינוכי, על משרדי הממשלה הרלוונטיים, רשות השידור, הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, מרכז השלטון המקומי והמועצה להשכלה גבוהה, להעביר לוועדת החינוך הצעות לפעילות העתידית של הרדיו החינוכי, תוך התייחסות למימון הרדיו החינוכי, עצמאותו ושיתוף הפעולה עם גורמי תקשורת אחרים. "מדובר בפרויקט חינוכי חשוב מן המעלה הראשונה וחובה לשמר אותו", אמר מילר.