תביעה נגד דלק נדל"ן בהיקף של 5 מיליון שקל בגין דמי תיווך

איליק רוז'נסקי, המנכ"ל לשעבר, במכתב לתובעים שלמה ינאי ואלברט עמית: "אולי גם את הבית שבניתי ברמת ישי הבאתם לי?"

בשנים האחרונות פרצו סכסוכים משפטיים רבים בגין דמי תיווך בעסקאות שונות; ביניהם זכור הסכסוך בין ירון זליכה ודני מראני עם אפריקה ישראל, בגין חלקם של השניים בתיווך מכירת כביש 6. ל"גלובס" נודע כי גם נגד דלק נדל"ן, שבשליטת יצחק תשובה, מתנהלת בימים אלו תביעה, בסך של כ-5 מיליון שקל; זאת בטענה, כי החברה לא שילמה דמי תיווך לחברת יובלים נדל"ן וקמעונאות, שבשליטת שלמה ינאי (לא מנכ"ל טבע) ואלברט עמית.

עוה"ד יגאל דורון ועמירם טפירו, המייצגים את התובעים, טוענים כי לא מדובר בעסקת תיווך ספציפית, אלא בייעוץ שניתן לדלק נדל"ן בגין ארבע עסקאות - רכישת מרכזים מסחריים בראש פינה, עכו, גדרה (תמורת 50-100 מיליון שקל כל אחד), ועסקת סהר לרכישת בנייני משרדים בת"א (תמורת יותר מ-200 מיליון שקל). טענות השניים להפרת חוזה מצד דלק נדל"ן, יידונו בחודש הבא באולמה של השופטת ד"ר דפנה אבניאלי, שם צפוי גם להעיד איליק רוז'נסקי, לשעבר מנכ"ל דלק נדל"ן.

עוה"ד אילן סופר ויונתן אדלסון, המייצגים את דלק נדל"ן, דוחים על הסף את טענות התובעים, ומבהירים כי אין בין הצדדים הסכם כתוב; שכן לפי החוק, עסקאות התיווך הוחרגו מדיני חוזים, וחייב שיהיה מסמך כתוב כתנאי להתקשרות בין הצדדים.

במסגרת ההתדיינות בין הצדדים, כתב רוז'נסקי לאחד התובעים בסגנונו הישיר: "יש עסקים במדינה שנעשים גם לא דרכך. צדיק בינו פנה אליי אישית, והציע לי את סהר תקופה ארוכה לפני שאמרת לי - אז קצת צניעות. לגבי העסקה שנעשתה בראש פינה, האם נראה לך הגיוני לקבל עמלה של 300-350 אלף שקל לשיחת טלפון אחת? אולי גם את הבית שבניתי ברמת ישי אתה הבאת?".

תושבי ביתן אהרון מחריפים המאבק

הסכסוך המשפטי האמור אינו החזית המרכזית של דלק נדל"ן בימים אלו. החברה טרודה במו"מ להסדר חוב עם מחזיקי האג"ח, שלהם היא חייבת 2.1 מיליארד שקל. הבוקר דיווחה החברה על הארכת המועד למימוש התחייבותו של תשובה לרכוש 25% מהחברה-הבת אלעד ישראל תמורת כ-100 מיליון שקל, לחודש יולי. נדגיש כי מניות אלעד ישראל משועבדות לפניקס בגין חוב של כ-60 מיליון שקל, כך שבכל אופן התמורה בעסקה תעבור לידי חברת הביטוח ולא לדלק נדל"ן.

עוד בענייני דלק נדל"ן: אמש חשף "גלובס", כי בני מושב ביתן אהרון מסרבים למכור את חלקם במרכז המסחרי של המושב, שבו הם מחזיקים עם החברה, לבתו של תשובה כרמית אלרואי.

היום פנו התושבים, המיוצגים על ידי עו"ד חיים עדינים, לרשות ני"ע ולבורסה, בדרישה להבהיר כי: "מושב ביתן אהרון אינו מסכים להעברת מניות בחברה לחברה פרטית שבשליטת בתו של בעל השליטה". נבהיר כי שני הצדדים מסכימים, כי למושב קיימת הזכות המשפטית להטיל וטו על המכירה, אלא שבדלק נדל"ן קצו במו"מ שנמשך כבר יותר מתשעה חודשים, והעדיפו לקחת את הסיכון בעימות משפטי, ולדווח אתמול על השלמת העסקה.

העסקאות שחברת יובלים נדלן דורשת בגינן דמי תיווך
 העסקאות שחברת יובלים נדלן דורשת בגינן דמי תיווך