תאילנד: "תכנון הפיגוע של חיזבאללה נגד ישראלים - בוטל"

מפקד המשטרה התאילנדית אמר הבוקר לעיתון מקומי כי החיזבאללה ביטל את תכנון הפיגוע בעקבות חשיפת המקרה ■ המטה ללוחמה בטרור ממשיך לקרוא למטיילים לשמור על ערנות

יממה לאחר פרסום אזהרת המסע החריגה של המטה ללוחמה בטרור מחשש לפיגוע נגד ישראלים בבנגקוק, בירת תאילנד, אומר הבוקר מפקד המשטרה התאילנדית פריופן דמאפונג, כי "בעקבות החשיפה, ארגון החיזבאללה ביטל את התכנון לבצע פיגוע במקומות המזוהים עם ישראלים". כוחות הביטחון במדינה, ממשיכים לחפש אחר החשוד בתכנון הפיגוע מול בית כנסת.

הדברים שאמר הבוקר דמאפונג לעיתון "בנגקוק פוסט", התבססו על פרטי חקירת העצור הלבנוני, שנחשד גם הוא בתכנון הפיגוע במדינה. על אף הודעתו, אזהרת המסע שפורסמה אתמול מטעם המטה ללוחמה בטרור, נותרה בעינה. גם בארה"ב הוציאו אזהרת מסע לאזרחיהם המתכננים נסיעה למדינה.

הרשויות בתאילנד הגבירו את מערך האבטחה סביב הבירה בנגקוק ובאזורים המתויירים צ'אנג מיי והאי פוקט. כוחות הצבא והמשטרה פועלים בשיתוף פעולה כדי למנוע כל פעולת טרור נגד תיירים ומבקרים במדינה. מפקד צבא תאילנד אמר לכלי התקשורת במדינה כי "על האזרחים להיות ערניים ולדווח את כל חפץ חשוד שבו הם נתקלים".

במקביל, הולכות ומתבהרות תמונת המצב בתאילנד ופעילות הטרור שהביאה להתגברות המתח שם. לפי הידוע, נכנסו למדינה שני פעילי חיזבאללה בעלי אזרחות לבנונית - באמצעות דרכונים של שוודיה. הם זממו להטמין אמצעי חבלה בתוך כלי רכב ולפוצצם כמכוניות תופת באתרים המזוהים עם ישראלים.

"חשש לפיגוע בטווח המיידי"

בין היתר, מדובר בבתי כנסת - אך גם באתרים הנחשבים פופולריים למטיילים מהארץ, דוגמת מסעדות ובתי עסק נוספים. אחד מבין שני החשודים נעצר ומוחזק בידי כוחות הביטחון התאילנדים, אולם שותפו הצליח להימלט והמצוד אחריו נמשך. ניסיונות חיזבאללה לפגוע בישראלים בחו"ל באים על רקע התקרבות מועד יום השנה הרביעי לחיסולו של בכיר הארגון, עימאד מורנייה - והם צפויים להימשך לא רק בתאילנד, אלא גם במדינות אחרות. מאחורי היוזמה עומדת אירן.

באזהרת המסע שפורסמה אתמול מטעם המטה ללוחמה בטרור הובע חשש לפיגוע "בטווח המיידי", כלשון ההודעה, נגד מטיילים השוהים בבנגקוק. "בימים האחרונים עצרו גורמי הביטחון התאילנדים חשוד שמחקירתו עלה כי הוא לבנוני המשתייך לארגון חיזבאללה ושותף להכנות לפיגוע בבנגקוק", נכתב בהודעת המטה. "בעקבות זאת, מפורסמת אזהרת מסע חמורה על אפשרות לפיגוע נגד מטיילים ישראלים בבנגקוק בטווח הזמן המיידי".

בישראל שבו לאחרונה וביקשו מהנציגויות בעולם לשמור על ערנות גבוהה ועל כוננות, לקראת יום השנה הרביעי לחיסולו של רמטכ"ל חיזבאללה עימאד מורנייה. ארגון חיזבאללה ממשיך לאיים לפגוע במטרות ישראליות כנקמה על ההתנקשות. רק לפני שבועיים הועלתה הכוננות בבירת בולגריה, סופיה, בעקבות חבילות חשודות שהונחו סמוך לאוטובוס שהסיע ישראלים בעיר.