פישמן ממשיך בארגון: מבני תעשיה בוחנת מיזוג עם כלכלית

שי ליפמן: "המהלך חיובי ואף מתבקש", חוזר על המלצות "קניה" לשתי המניות: כלכלית עם מחיר יעד של 47 שקל למניה ומבני תעשיה עם מחיר יעד של 7.8 שקל למניה

איש העסקים אליעזר פישמן ממשיך בביצוע ארגון מחדש בקבוצת הנדל"ן שלו. היום (א') דיווחה חברת מבני תעשיה כי היא בוחנת אפשרות לכניסה לעסקת מיזוג עם כלכלית ירושלים , חברת האם של מבני תעשיה שמחזיקה בכ-79.2% ממניותיה.

במסגרת עסקת המיזוג תרכוש כלכלית ירושלים את מלוא יתרת המניות של מבני תעשיה מידי בעלי המניות מקרב הציבור, כך שמבני תעשיה תהפוך לחברה בת בבעלות מלאה של כלכלית ירושלים, מבלי שיחול שינוי בנכסים ובהתחייבויות שלה. בתמורה תקצה כלכלית ירושלים מניות שלה לבעלי מניותיה של מבני תעשיה מקרב הציבור.

שווי מניותיה של מבני תעשיה ושל כלכלית ירושלים ויחס ההחלפה ביניהן יקבע על ידי הצדדים בהתבסס על הערכת שווי של מעריך שווי חיצוני בלתי תלוי אשר תיתמך בחוות דעת הוגנות שתתקבל ממומחה חיצוני.

העסקה תבוצע בדרך של מיזוג משולש הופכי, במסגרתה תקים כלכלית ירושלים חברה בת ייעודית אשר תתמזג עם מבני תעשיה.

מטרת המיזוג הינה פישוט מבנה החזקות הנדל"ן בקבוצת כלכלית ירושלים. בנוסף, להערכת הנהלת מבני תעשיה, המיזוג יביא לחיזוק מעמדם ומיסודם של שיתופי הפעולה הקיימים ממילא בקבוצה בהשקעות ברוסיה, בהודו ובמדינות חבר העמים ויקל על כניסה לשיתופי פעולה עתידיים ומיזמים משותפים בין חברות הקבוצה.

בנוסף, החברה הממוזגת תהנה מיתרון בכל הנוגע לגיוס הון וחוב עתידיים וכן המיזוג עתיד לגרום להגדלת הסחירות והצפת ערך לבעלי המניות בכלכלית ירושלים כתוצאה מהגדלת ההון העצמי ושווי החזקות הציבור.

נציין כי חברת דרבן התמזגה עם כלכלית ירושלים במהלך 2011, במהלך לפישוט קבוצת פישמן שהחל בספטמבר 2010.

אנליסטים: צעד חיובי

שי ליפמן, אנליסט הנדל"ן של IBI, מציין בתגובה כי "המהלך חיובי ואף מתבקש. מהלך כזה (שהוא בעצם הנפקת הון של כלכלית שתנפיק מניות חדשות שלה בכדי לרכוש את מניות הציבור) מחזק את ההון של כלכלית שהיא הזרוע הגדולה והעיקרית של הקבוצה ומפשט את מבנה הבעלות בחברות הבנות (מירלנד, סוויטלנד וכו'...) ופותר בעיות של חלוקת עבודה וטריטוריות בין החברות הבנות".

ליפמן חוזר על המלצות "קניה" לשתי המניות: כלכלית עם מחיר יעד של 47 שקל למניה ומבני תעשיה עם מחיר יעד של 7.8 שקל למניה.

אדר עציוני, אנליסט הנדל"ן של מגדל שוקי הון, מציין כי "מדובר בצעד נכון לקבוצת כלכלית ירושלים אשר יחזק את מבנה ההון, יחסוך במשאבים, יתרום לפישוט המבנה המסורבל ויתרום ליצירת ערך עתידית למשקיעים. המיזוג יצור שחקן חזק וגדול שמלבד יתרונותיו העסקיים, עשוי בעתיד אף להצטרף למדד המעו"ף".

*** אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס".