אנלייבקס השלימה גיוס חולים לניסוי; מפרסמת תוצאות מבטיחות

חברת הדסית ביו, המחזיקה באנלייבקס, הודיעה שהחברה השלימה את גיוס 12 החולים ב-4 קבוצות מינון ■ החברה מפתחת טיפול תרופתי למחלות אוטואימוניות

חברת הדסית ביו החזקות הודיעה אתמול (ב') על השלמת הגיוס של 12 החולים ב-4 קבוצות מינון בניסוי הקליני שלב 1/2 במחלת שתל נגד מאחסן (GVHD) של חברת אנלייבקס פארמה, ש-92% ממניותיה מוחזקות על ידי חברת הדסית. החברה מפתחת טיפול תרופתי חדשני למחלות אוטואימוניות מחלות בהן מערכת החיסון תוקפת איברים של החולה עצמו, ומחלות דלקתיות.

מנתוני המחקר עד כה עולה כי לא נצפו בעיות בטיחות והטיפול התקבל היטב על ידי החולים. מבחינת יעילות, הנתונים מראים כי הטיפול מפחית את מחלת ה-GVHD מדרגות חומרה גבוהות ומסוכנות לדרגות חומרה קלות שאינן מסכנות את החולה ומאפשרות שליטה מלאה במחלה.

"אנו שמחים על השלמת הניסוי והתוצאות שלו, האישור למעבר בין הקבוצות המטופלות תוך העלאת המינון של התרופה מראים את בטיחות התרופה והתצפית על החולים מראה כי התרופה מקלה עליהן ועוזרת לטיפול", אמר אופיר שחף, מנכ"ל הדסית ביו החזקות. המשך תוצאות חיוביות, אשר יתקבלו בשנה הקרובה, יוביל אותנו להמשך הפיתוח יותר של התרופה".

החברה מעריכה כי כבר במחצית הראשונה של 2012 יהיו בידיה עיקר נתוני המחקר וסיומו הפורמאלי של המעקב אחר החולים יסתיים לקראת סוף החציון הראשון של 2012.