כלל ביטוח מזרימה עוד 50 מיליון שקל לכלל פיננסים

ההלוואה אינה נושאת ריבית והצמדה, וניתנת לפירעון רק בעת פירוק של כלל פיננסים ולאחר פירעון כל חובות החברה לנושיה

כלל ביטוח, חברת האם של בית ההשקעות כלל פיננסים הנמצאת בשליטת קבוצת אידיבי של נוחי דנקנר, אישרה הזרמת הון לכלל פיננסים בדרך של מתן הלוואה בסך כולל של 50 מיליון שקל, לצורך חיזוק הונה של החברה. ההלוואה אינה נושאת ריבית והצמדה, וניתנת לפירעון רק בעת פירוק של כלל פיננסים ולאחר פירעון כל חובות החברה לנושיה.

ברבעון השלישי דיווחה כלל פיננסים על הפסד של כ-80 מיליון שקל ובתשעת החודשים הראשונים של 2011 על הפסד נקי של כ-90 מיליון שקל.

נציין כי בסוף 2011 סיים המנכ"ל הקודם של כלל פיננסים, טל רז, את תפקידו בבית ההשקעות. דירקטוריון בית ההשקעות מקבוצת אי.די.בי אישר את תנאי פרישתו של רז, שהגדילו את עלות שכרו ב-2011 לכ-3 מיליון שקל, מתוכם 2.4 מיליון שקל בשכר.

בסה"כ, עבור תקופה בת שנתיים ושלושה חודשים בבית ההשקעות, גרף רז לכיסו שכר מצטבר של 7.8 מיליון שקל, בתקופה לא קלה לכלל פיננסים, שבה נרשמו הפסדים מצטברים של עשרות מיליוני שקלים לבית ההשקעות.

את רז החליף בניהול כלל פיננסים יורם נווה. לנווה עלות שכר שנתית של 1.9 מיליון שקל, הכוללת שכר בסיס של 80 אלף שקל בחודש, בונוס שנתי מינימלי של שלוש משכורות ואופציות למניות החברה האם - כלל ביטוח - ששוויין הכלכלי 1.35 מיליון שקל. בסה"כ צפויה לעמוד עלות שכרו של נווה על 1.8 מיליון שקל.