עושה תיקון: קופ"ח מאוחדת מוציאה מכרז פרסום חדש

בין התנאים ששונו: הפחתת הערבות ל-100 אלף שקל. כמו כן, בוטלה הדרישה לצרף מאזנים ולהגיש מאזן מסוקר ■ עפ"י ההערכות מדובר בהיקף של 4 מיליון שקל בשנה

זמן קצר לאחר ביטול מכרז הפרסום מוציאה קופת חולים מאוחדת מכרז פרסום חדש. במכרז החדש ישנם שני שינויים מהותיים לעומת המכרז הקודם: במקום 500 אלף שקל ערבות שנדרשו המשרדים להפקיד במכרז הקודם, הם נדרשים כעת להפקיד ערבות של 100 אלף שקל "בלבד". כמו כן, בוטלה הדרישה לצרף מאזנים ולהגיש מאזן מסוקר.

למכרז הקודם שפרסמה קופת חולים מאוחדת ניגשו רק שני משרדי פרסום: באומן-בר-ריבנאי ושטרית מדיה גרופ. לכאורה, יכלה הקופה לבחור משרד אחד משני המציעים במידה ששניהם עמדו בתנאי ההגשה אך נראה כי אחת ההצעות לא עמדה בתנאים ולכן החליטו בקופה לצאת למכרז חדש.

המכרז הקודם עורר לא מעט ביקורת בענף. נראה, כי מה שהצליח להבריח את רוב משרדי הפרסום מהתמודדות על תקציב שעל פניו אמור היה לקסום לרובם, היו דרישות מאוד לא שגרתיות מהמשרדים המתמודדים. המשמעותית שבהם כאמור הייתה הדרישה להפקיד ערבות לשמונה חודשים על 500 אלף שקל וכן לצרף את המאזנים של המשרד בשלוש השנים האחרונות . עוד נדרשו המשרדים למאזן מסוקר לשנה זו, מה שמצריך עלות נוספת לרואה חשבון.

נראה, כי בקופת חולים מאוחדת ניסו להקפיד במיוחד לאחר דו"ח מבקר המדינה, שכלל השגות לגבי ההתקשרות עם JWT ישראל.

במכרז אמנם לא מוגדר סכום כספי שעליו מתמודדים המשרדים, אך עפ"י ההערכות מדובר בהיקף של 4 מיליון שקל בשנה.

נראה, כי במאוחדת החליטו להשאיר את הדלת פתוחה לטווח רחב של משרדים וקבעו תנאי סף שכמעט כל 20 המשרדים הגדולים יכולים לעמוד בהם: היקף פעילות משרד של 30 מיליון דולר בנתוני יפעת בקרת פרסום (שהם כ-3 מיליון דולר במחירים ריאליים) ושני לקוחות בהיקף של 10 מיליון שקל.

המכרז כולל שלושה שלבים: בראשון ייבחנו עמידת המשרדים המגישים בתנאי הסף, בשני תעשה מצגת משרד שעשויה לכלול גם ביקור במשרדים. מבין כל המציגים ייבחרו 3-5 משרדים שיקבלו את הציון הגבוה ביותר ויעלו לשלב השלישי שיכלול מצגת קריאייטיב מלאה.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה, כי היקף הפרסום של קופת חולים מאוחדת עמד מתחילת השנה על כ-500 אלף דולר במחירים ריאליים. ב-2010 פרסמה הקופה בהיקף של כ-3.7 מיליון דולר במחירי מחירון.