מעודדים מאירופה? אנליסטים: "חדשות רעות מעבר לפינה"

אנליסטים: האופטימיות סביב נתוני מאקרו שפורסמו באחרונה בארה"ב ובאירופה, ותוצאות האג"ח המוצלחות של צרפת, ספרד וגרמניה - צפויה להתפוגג בקרוב

האופטימיות סביב נתוני מאקרו חיוביים שפורסמו בוול סטריט ובאירופה בימים האחרונים צפויה להיעלם בסופו של דבר - כאשר המשקיעים יעכלו בסופו של דבר כי משבר החוב באירופה, עדיין רחוק מלהיפתר. כך מעריכים היום (ד') אנליסטים, בריאיונות ל-CNBC, על רקע התפתחויות חיוביות לכאורה ביבשת.

האירו מתחזק בימים האחרונים על רקע שלל הנפקות אג"ח מוצלחות באירופה, של ספרד, איטליה, צרפת וגרמניה - במסגרתן התשואות על האגרות יורדות ביחס להנפקות קודמות. גם דיווחים בדבר מאמצים של קרן המטבע לגייס הון בכדי להגדיל את יתרות מזומני החירום שלה, תרמו היום לסנטימנט החיובי.

מנגד, אנליסטים רבים מציינים כי מיקוד תשומת הלב בהתרחשויות הללו לא משקפת את אי-פיתרון בעיית החובות הריבוניים והנזילות באירופה. "אני חושב שהאירו בדרכו מטה", סביר פליקס אדם, מנהל מחלקת המט"ח ב-ACT Currency Partners. "כל הסוגיות באירופה עדיין לא נפתרו, למרות שבטווח הקצר אנו רואים חדשות טובות".

עוד באירופה, פורסם אתמול מדד ביטחון המשקיעים בגרמניה - שעלה לשיא של חצי שנה: המדד עלה בחדות בחודש ינואר ב-32.2 נקודות, והגיע לרמה של מינוס 21.6 נקודות, הרמה הגבוהה מאז חודש יולי 2011.

בגרמניה אופטימיים? תחשבו שוב

מנגד, בן מאי, כלכלן אירופי בקפיטל אקונומיסט, סבור כי תוצאות הסקר אינן אמינות - כיוון שזה בוצע לפני מהלך הורדות הדירוג של סוכנות S&P ל-9 מכלכלות גוש האירו, ביניהן צרפת, איטליה וספרד.

"גם צריך עדיין לזכור שהסקר הציג עדיין ערך שלילי", מסביר מאי. "במובן הזה, התמונה הכללית באירופה ממש לא מעודדת. בנוסף, נראה שהמנהיגים באירופה לא מצליחים להתמודד עם המשבר ביעילות כמו מובילי המדיניות בארה"ב".

ומהל גבי הירידה בתשואות האג"ח הממשלתיות באירופה? "בראייתנו יש עדיין לא מעט בעיות שאיטליה וספרד יצטרכו להתמודד עימן התקופה הקרובה", מסביר מאי.

גם אדם סבור כי "הבעיות ביוון לא פתורות, גם בספרד לא. תנו להם חודש או שניים - ותראו כיצד החדשות הרעות צצות ממש מעבר לפינה".