סקר החדשנות של ג'נרל אלקטריק: ישראל רק במקום ה-10

תאגיד ג'נרל אלקטריק פרסם היום סקר שנערך בין כ-3,000 מנהלים מ-22 מדינות, אשר בוחן את מצב החדשנות בעולם ■ המובילות: ארה"ב, גרמניה ויפן

תאגיד ג'נרל אלקטריק פרסם היום (ד') סקר שנערך בין כ-3,000 מנהלים מ-22 מדינות, בהן ישראל, אשר בוחן את מצב החדשנות בעולם. הסקר השנתי מצביע על כך שארה"ב נתפסת כמובילת החדשנות העולמית (48% מהקולות) ואחריה ניצבות גרמניה ויפן. ישראל הגיעה למקום ה-10 עם 4% בלבד מהקולות. הסקר לא בדק את החדשנות באופן אמפירי אלא את התפיסה בקרב מנהלים.

המנהלים הישראלים רואים את הדברים אחרת ומאמינים שישראל ניצבת במקום השני. 96% מהמנהלים הישראלים חשים כי אווירת החדשנות בישראל השתפרה בחמש השנים האחרונות, אך 9 מ-190 המשיבים טענו כי המשבר הכלכלי השפיע לרעה על יכולתם להוביל חדשנות.

62% מהמנהלים בישראל ציינו כי המשבר משפיע על התרבות הארגונית וגורם ללקיחת פחות סיכונים (הנתון בעולם כולו עמד על 68%). 60% מהמנהלים הישראלים ציינו כי המשבר הכלכלי הביא לירידה בתקציבי המחקר והפיתוח של החברות או לביטול פרויקטים, כאשר הממוצע הגלובלי בקטגוריה זו עומד על 50%. 75% אחוז מהישראלים ציינו כי המשבר הכלכלי השפיע לרעה על הגישה למקורות מימון פרטיים (65% בעולם). 69% מהמנהלים בישראל ציינו כי הגישה לקרנות הון סיכון נעשתה קשה יותר לעומת 62% בממוצע הגלובלי.

לדעת המנהלים, תעשיות התקשורת והקלינטק (ובעיקר אנרגיה) יהיו מנועי החדשנות המובילים של ישראל בשנים הקרובות. אחריהם צועדת תעשיית הבריאות.