משרד התקשורת ישכור חברה לקדם הטיפול באנטנות סלולריות

מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל, החליט על כך במטרה לקדם את הטיפול בנושא, שמעכב את התפתחות תעשיית הסלולר בכלל ופיתוח הדור הרביעי בפרט

משרד התקשורת ישכור חברת ייעוץ שתעסוק בסוגיית האנטנות הסלולריות, כך נודע ל"גלובס". מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל, החליט על כך במטרה לקדם את הטיפול בנושא, שמעכב את התפתחות תעשיית הסלולר בכלל ופיתוח הדור הרביעי בפרט. בר טל סיכם על כך עם גורמים במשרד הפנים, שאף הביעו נכונות לשקול מחדש את מדיניות התכנון והפיקוח על אנטנות סלולריות.

חברת הייעוץ תתבקש להציג השוואות בינלאומיות כדי ללמוד מהי הדרך הנכונה לפתור את סוגיית האנטנות לטווח ארוך. זאת משום שמדובר בנושא שיעסיק את רשויות התכנון זמן רב, ושמהווה צוואר בקבוק בהתפתחות תעשיית הסלולר.

חברת הייעוץ תגבש המלצות לבניית מודל שיענה על דרישות תעשיית הסלולר מחד והאינטרסים של רשויות התכנון מאידך. כיום לא ניתן להקים אנטנות חדשות, והקמה כזו אורכת זמן רב כי רשויות מקומיות רבות מעכבות היתרים לבנייה. לדברי בר טל, אף שהוא מבין את עמדת רשויות התכנון, ההחמרה בתנאים להקמת אנטנות אינה במקומה ומי שנפגע מכך זה הציבור. הוא הוסיף שיש למצוא מודל שיאפשר לתעשייה הסלולרית להקים אנטנות בצורה מסודרת.