באיחור אופנתי? תרגיל ידמה מתקפת סייבר על ישראל

האתר "ישראל דיפנס": ראש המטה לביטחון לאומי החליט ליזום תרגיל הגנת סייבר נרחב, במטרה לבדוק את היערכות ישראל למתקפת סייבר על התשתיות הלאומיות

על רקע פריצות האקרים פרו-פלשתינים לאתרים של חברות ישראליות בשבועות האחרונים, החליט ראש המטה לביטחון לאומי, האלוף (מיל') יעקב עמידרור, לערוך תרגיל סייבר נרחב על מנת לבדוק את מוכנות מערכת ההגנות הממוחשבת של התשתיות הלאומיות בישראל. כך מדווח היום (ה') האתר "ישראל דיפנס".

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "גופי הביטחון מקיימים באופן שוטף תרגילים לבדיקת ההיערכות למגוון רחב של תרחישים. מועד קיומם של התרגילים אינו קשור למאורעות כאלה או אחרים".

רק בשבוע האחרון נפרצו האתרים של חברת אל-על, הבורסה לניירות ערך בתל אביב ואתרי קבוצת הבנק הבינלאומי. בנוסף פרצו ההאקרים לאתרים של הרשות למלחמה בסמים ועל פי דיווחים אף פגעו באתר המשטרה. מוקדם יותר השבוע נודע למערכת ישראל דיפנס כי משרד הביטחון הישראלי עומד להקים בקרוב מנהלת מיוחדת לתחום לוחמת הסייבר.

המנהלת החדשה תרכז את המאמצים של גופי הביטחון והתעשיות הביטחוניות בישראל בפיתוח מערכות מתקדמות בתחום. עדיין לא הוחלט מי יעמוד בראש מנהלת הסייבר החדשה, ואולם לדברי גורמים ביטחוניים, עצם ההחלטה להקים מינהלת חדשה "תיקח את העיסוק בתחום למקום חדש".

כיום, עדיין אין קווים ברורים שיגדירו מי עוסק בתחומים השונים הקשורים ללוחמת סייבר, ואולם הכוונה היא לסייע לתעשייה הביטחונית להגביר את מאמציה בתחום. במהלך החודשים האחרונים הוקמו מטות מיוחדים לעיסוק בלוחמת סייבר בתעשיות הביטחוניות המרכזיות - אלביט מערכות, רפאל ותעשייה אווירית, וגם התעשיה הצבאית (תעש) שוקלת להיכנס לתחום.

בכנס סייבר מיוחד שאורגן לאחרונה על ידי "ישראל דיפנס", בשיתוף סדנת יובל נאמן למדע וטכנולוגיה באוניברסיטת ת"א, במסגרת ועידת ישראל לעסקים של "גלובס", חשף מנכ"ל חברת החשמל, האלוף (מיל') יפתח רון טל, כי בחודשים האחרונים זוהו מספר ניסיונות פריצה לרשתות של חברת החשמל עצמה. יש לציין כי חברת החשמל וגם הבנקים נמצאים ברשימת התשתיות המוגנות על ידי השב"כ בכל הנוגע לתחום הסייבר.