"התחזית לארה"ב מעודדת יותר; המומנטום החיובי יימשך"

האומדן הראשון לצמיחה של הכלכלה האמריקנית יפורסם ביום ו', צפי לצמיחה של 3% ■ הערכות בשוק הן כי יצירת מקומות תעסוקה חדשים השנה הרחיבו באופן משמעותי את הוצאות הצרכנים

דריכות השבוע לקראת הקריאה הראשונה לתמ"ג הרבעון הרביעי בארה"ב; האומדן הראשון לצמיחה לרבעון הרביעי של שנת 2011 יפורסם ביום ו' הקרוב ולקראת הקריאה הראשונה לצמיחה, הערכות הן כי הכלכלה האמריקנית הגבירה את ההוצאה הפרטית ברבעון והחברות בנו מחדש את המלאים. מסקר "בלומברג" שנערך בקרב 64 כלכלנים עולה כי הכלכלה צמחה ב-3% בשיעור שנתי אחרי עלייה של 1.8% ברבעון הקודם.

"אנו עדיין במצב רוח טוב של התאוששות אך עדיין הכלכלה האמריקנית ניצבת בפני קשיים בעיקר מכיוונה של אירופה, אך התחזית היום היא מעט יותר מעודדת לעומת בשנה הקודמת", אמר כלכלן בכיר ב- Raymond James & Associates Inc.

"עונת החגים התחילה ברגל ימין, המכירות היו טובות גם אחרי חג המולד והמומנטום החיובי צפוי להימשך לאורך ינואר ופברואר", אמר מנהל בכיר ב-Family Dollar Stores Inc.

הערכות בשוק הן כי יצירת מקומות תעסוקה חדשים השנה הרחיבו באופן משמעותי את הוצאות הצרכנים.

במחצית השנייה של 2011 נוספו 853 אלף מקומות עבודה לעומת 782 אלף מקומות עבודה חדשים שנוספו במחצית הראשונה. יצויין כי שיעור האבטלה ירד ל-8.5%, בחודש דצמבר - שפל של כשלוש שנים.