עו"ד יעל אלמוג פורשת מרשות ני"ע - תמונה למנהלת ב-IFRS בלונדון

עו"ד ‎אלמוג, ראש המחלקה הבינלאומית ברשות ני"ע, תהיה הישראלית הראשונה שתועסק בארגון הבינלאומי IFRS Foundation‏ ותהיה אחראית על ניהולו השוטף

‎‎‎‎עו"ד יעל אלמוג, ראש המחלקה הבינלאומית ברשות ניירות ערך, מסיימת את תפקידה ברשות, ותמונה למנהלת (‏Executive Director‏) בארגון ה-‏IFRS Foundation‏, שמקום מושבו בלונדון.

ה-‏IFRS Foundation‏ הוא אחד הגופים המפקחים המרכזיים בעולם הפיננסי הגלובלי. הארגון קובע ומנסח את התקינה החשבונאית הבינלאומית ‏IFRS‏, באמצעות זרוע התקינה שלו - מועצת התקינה החשבונאית הבינלאומית (‏IASB‏).

‏מטרותיו המרכזיות של ה-‏IFRS Foundation‏ הן פיתוח סט סטנדרטים חשבונאיים גלובליים מקובלים, קידום אימוץ ה-‏IFRS‏ בעולם ושימוש אחיד בו.

אלמוג, שתהיה הישראלית הראשונה שתועסק בארגון, תהיה אחראית על הניהול השוטף של הארגון, וכן להובלה, תמיכה וביצוע בפועל של עבודת הנאמנים. היא תדווח ליו"ר חבר הנאמנים וליו"ר ה-‏IASB‏.

הערכה מקיר לקיר

‏אלמוג (44) נחשבת אחת מעמודי התווך של רשות ניירות ערך, וזכתה בקהיליית שוק ההון להערכה רבה, מקיר לקיר. היא עובדת ברשות מ-2006, וכיהנה כיועצת בכירה ליושבי-ראש הרשות משה טרי ופרופ' זהר גושן, ב-2006-2011.

אלמוג - בוגרת תואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת תל-אביב ותואר שני במשפטים מאוניברסיטת קולומביה בהצטיינות - עבדה במשך 12 שנה כפרקליטה בפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) והתמחתה בנושאי שוק ההון.

‏בתפקידה ברשות ניירות ערך הייתה אלמוג בפועל יד-ימינו של גושן, ריכזה את עבודת המטה של יו"ר הרשות ועסקה בין היתר בגיבוש עמדות הרשות וניסוחן בנושאים ציבוריים שעל סדר היום. עם הפרויקטים שהובילה נמנים חוק האכיפה המינהלית והקמת בית המשפט הכלכלי. נוסף על כך, עמדה בראש הוועדה לבחינה והסדרה של תחום הקסטודי בישראל.

כמנהלת המחלקה הבינלאומית ברשות, יזמה אלמוג הסכמי שיתופי-פעולה והעברת מידע בינלאומיים עם רשויות ניירות ערך של ארגנטינה, הודו וסין, והסכם שיתוף-פעולה והעברת מידע עם ה-‏PCAOB‏ האמריקני. כמו כן, הובילה להסכם הכרה הדדית בתשקיפים עם רשות ניירות ערך של צרפת, והכרה של ‏ESMA‏ (רשות ניירות ערך האירופית) ברגולציה הישראלית ביחס לתשקיף, לצורך אישור הגשת תשקיפים ישראליים ב-27 מדינות האיחוד.

‏אלמוג ייצגה את הרשות בארגון רשות ניירות ערך הבינלאומי (‏IOSCO‏) וכיהנה כיו"ר ה-‏monitoring group‏ - ועדה פנימית של הארגון, בהשתתפות 80 מדינות, שאחראית על מעקב ופיקוח על ביצוע ההסכם המולטי-ליטרלי של ‏IOSCO‏. בנוסף, הובילה את פרויקט ארגון הכנס השנתי של ארגון רשויות ניירות ערך הבינלאומי - ‏IOSCO 2009‎‏ בישראל, ואת פרויקט ‏FSAP‏ - הערכת הסקטור הפיננסי בידי קרן המטבע הבינלאומית והבנק העולמי בתחומי פעילותה של הרשות. ‏‎‎‏