חייל של שוקולד עולה לרכבת ישראל

עם כל הכבוד לצה"ל - די לפינוק! אם חייל רוצה לנסוע בחינם, שיתכבד לעשות זאת באוטובוס

ראשון בבוקר. במקום לשתות את הקפה ההפוך על הרצפה ברכבת תוך השענות על הצ'ימידאן, ולחטוף מרפקים מזאת שעומדת מעליך וזבנגים מתיק המחשב של זה שנצמד אליך קרוב מדי מימין, אתה מוצא את עצמך פתאום עומד בתור לאוטובוס, כאחרון מבקשי מקלט המגיעים לת"א ממתקן המעצר בקציעות. הכל בגלל החלטה של מישהו חסר לב להפסיק את נסיעת החיילים ברכבות בימי ראשון ולעשות פיילוט שהצליח. איזו השפלה, ואיזה מסכנים החיילים.

מה זה מסכנים - אומללים. ממש מעוררי רחמים, לפחות את רחמי אותם חברי כנסת זועמים שמחו השבוע בקול, בשמם של הורים חסרי אונים וחיילים רכי לב, על העוול הנורא, כאילו עוד פעם גזלו בני הישיבות את התקציבים, על חשבון משרתי החובה בצה"ל.

כמעט השתכנעתי גם אני שנעשה כאן עוול נורא, עד שניסיתי להבין באיזה עוול מדובר בדיוק מדובר הפעם: אף אחד לא שלח את החיילים ללכת ברגל לבסיס בגשם השוטף ובשמש הקופחת ולא להסתכן ולתפוס טרמפים כדי להגיע לנקודת האיסוף. אגב, אותם טרמפים שהיו המניע שהניע בשנת 2001 את הסדרי נסיעת חיילים בחינם בתחבורה ציבורית ורכבות.

ביום ראשון השבוע שלחו את החיילים לנסוע באוטובוס, וכך יצטרכו לעשות המשרתים בצבא גם בימים הבאים, אם ירצו לנצל את זכותם לנסוע בחינם. נכון שאוטובוס הוא כלי תחבורה לא ממש שיקי, אבל גם הוא נוסע ומגיע בבטחה ליעדו בדרך כלל, מצויד בכיסאות מרופדים ואפילו ממוזג.

בשנים אלה נשמעות טענות אין ספור להנהלת הרכבת על איחורים, צפיפות ושירות מחורבן, על הפסקת פעילות פתאומית, תאונות והשבתות. אז הנה סוף סוף מישהו עושה משהו כדי לשפר את המצב, אז גם זה לא בסדר.

מה שלא בסדר הוא שאזרחים, שמשתמשים ברכבת כדי להגיע לעבודה שלהם בראשון בבוקר, יוכלו לשבת כמו בני אדם בדרך למשרד ולא להידחס, במקרה הטוב, מבעד לדלת האוטומטית, או להישאר בתחנה ולחכות לרכבת הבאה, שגם בה יתקוטטו עם עשרות חיילים על כל סמ"ק חמצן.

השירות הזה - נסיעה ברכבת - ויסלחו לי כל הפטריוטים, מיועד לאזרחי המדינה ולא לצבא שלה.

מעל 70 מיליון שקלים לשנה עולה נסיעת החיילים ברכבות, אחרי הנחה בגובה 22% שמקבל צה"ל ממשרד התחבורה. המון כסף. הנסיעה באוטובוסים עולה הרבה פחות. הנה, עוד דרך לחסוך קצת בתקציב הביטחון על נסיעה טובה (באוטובוסים) לעומת נסיעה טובה אולי קצת יותר(ברכבות).

נניח שהכסף הוא לא העניין. מה עם השירות? בגלל הדוחק הנורא, קורים איחורים שמשבשים את יומם של אלפי אזרחים עובדים בתחילת השבוע. אבל למי אכפת מסתם אזרחים. העיקר החיילים.

עם כל הכבוד לצה"ל, ויש כבוד, ועם כל ההזדהות עם החיילים השבוזים שחוזרים לבסיס אחרי שבת בבית - די לפינוק!

אם למישהו בכנסת, למשל חברי הכנסת מירי רגב ושאול מופז, דחוף להסיע את החיילים דווקא ברכבת, שיתכבדו וידאגו לתקציב שיקנו בו עוד קרונות על חשבון צה"ל ותקציב משרד הביטחון.

עד אז, שיפסיקו את הקמפיין הפופוליסטי הזה, שמנגן לציבור על המיתר הכי רגיש: "החיילים של כולנו".

הבה לא נשכח שמדינת ישראל, היא עדיין דמוקרטיה ולא משטר צבאי. הצבא צריך לשרת את המדינה ולא המדינה את הצבא.