מנהל השקעות בכיר: "וול סטריט תזנק ב-90% תוך 5 שנים"

לפי נורם פוסבק, העומד בראש קרן השקעות הנושאת את שמו, וול סטריט תזנק ב-19% ב-12 החודשים הקרובים ■ פוסבק, שועל ותיק בוול סטריט עם ניסיון של יותר מ-50 שנה, עורך ניתוח של רווחי החברות בוול סטריט ויוצא אופטימי למדי

השווקים יזנקו בכ-19% ב-12 החודשים הקרובים ובכ-89% ב-5 השנים הקרובות - כך מעריך נורם פוסבק, כלכלן המנהל קרן השקעות הנושאת את שמו.

במאמר שפורסם היום (ג') באתר הפיננסי מרקטוואץ', מסופר כי נורם הינו משקיע ותיק, הפעיל בשוק ההון מזה יותר מ-50 שנה, וכיהן כמנהל מחלקת מחקר כלכלית כשכיר טרם יצא לדרך עצמאית.

"הפוזיציה הבסיסית הנוכחית של השווקים נהפכה לזולה ביותר שהייתה מזה 20 שנה", כתב פוסבק במזכר עדכני ללקוחותיו, שפורסם בשבוע שעבר. פוסבק מבסס את הערכותיו על רווחי התאגידים האמריקניים, ערך שוק המניות בוול סטריט, ומדיניות הפדרל ריזרב.

פוסבק מנתח כי רווחי התאגידים בארה"ב הינם בשיא כל הזמנים: "הרווחים לפני מס תואמים את רמות השיא ההיסטוריות, כאשר הרווחים אחרי מס משקפים כ-10% מהתמ"ג בהיקף של 15 טריליון דולר. הדבר משקף קופת מזומנים של כטריליון דולר במונחים שנתיים - או במילים אחרות, הנזילות בשוק עצומה".

למרות הרווחים הטובים, פוסבק מציין כי ממוצע מכפיל הרווח בחברות מדד ה-S&P 500 נמצא בשפל שלא נראה מאז 1990 (על בסיס הרווחים התפעוליים), שנה אשר לאחריה התרחש אחד מהרבעונים הטובים ביותר בהיסטוריית השווקים הגלובליים.

באשר למדיניות ה'פד', מציין פוסבק כי "מדיניות הבנק המוניטארית כוללת הקלה אגרסיבית", אשר תורמת להרחבת הנזילות.

ומה באשר לאירופה? "לא תהיה למשבר השפעה ארוכת טווח על ארה"ב. המשקיעים ממוקדים באירופה, כשההתרחשות האמיתית נעשית בארה"ב".