לאחר הדוח המרשים: מה צופים האנליסטים לאפל ב-2012?

לאחר שדיווחה אתמול על זינוק מרשים בשורה התחתונה והעליונה, נפנים האנליסטים לנתח את תוצאותיה הכספיות של אפל ■ מה צופים לה בוול סטריט בשנה הנוכחית?

שוב היא עושה זאת: אפל הפתיעה אתמול את וול סטריט, כשהציגה זינוק של יותר מ-100% ברווח ועלייה מרשימה גם בשורת ההכנסות - במסגרת דוחותיה לרבעון הרביעי של שנת 2011. לאור התוצאות, נשלחה מניית החברה לעליות של 8% במסחר המאוחר בוול סטריט - תוך שהיא מגיעה לשיא כל הזמנים חדש.

"לתוך שנת 2012, אני מצפה להתחזקות האייפון, האייפוד-טאצ' והאייפד. לאפל יש עוד אפשרויות לניצול הזדמנויות, כולל פתיחת חנויות קמעונאות חדשות והתרחבות בערוצים נוספים", מתייחס הנדי סוסנטו, אנליסט ב-Gabelli & Co לאופטימיות העולה מהדוח.

"הייתי אומר שלאפל יש עוד הזדמנויות בשווקים מתעוררים, והיא עדיין רחוקה מאד ממיצוי כלל הפעילויות בהן היא יכולה להתרחב", הוסיף.

ומה יעשו עם הכסף?

וממה ההתלהבות? אפל דיווחה על זינוק של 73% בהכנסות ל-46.33 מיליארד דולר, ועל רווח נקי של 13.1 מיליארד דולר (או 13.87 דולר למניה) - זינוק של יותר מ-100% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. (לסיפור המלא)

עוד מציגה החברה תזרים מזומנים של כ-97.6 מיליארד דולר, אשר רבים בוול סטריט תוהים אם החברה תשתמש בו לחלוקת דיבידנד או לחלופין לרכישה עצמית (buy-back) של חלק ממניותיה. מנהל הכספים של אפל, פטר אופנהיימר, סירב להתייחס לנושא באופן ישיר בשיחת הוועידה עם האנליסטים לאחר פרסום הדוחות.

"בעוד רבים מעריכים כי אפל תצא לרכישה עצמית נרחבת, אנו מעריכים שזה פחות סבור", מציין מייקל יושיקאמי, מנכ"ל YCMNET. "יותר הגיוני שבאפל ישלמו מענק חד-פעמי, מאשר דיבידנד מתמשך לבעלי המניות".

באשר למכירות הפרטניות של מוצרי הדגל שלה, הפתיעה אתמול אפל כשדיווחה על גידול של 128% במכירת מכשירי אייפון (כ-37 מיליון מכשירים סה"כ). למרות ההתחזקות במכירות, תוהים רבים אם לחברה יש עוד לאן לעלות - לאחר רבעון כה מוצלח.

"הדברים יתסדרו יפה לאפל גם בהמשך השנה", אומר מייקל וולקי, אנליסט ב-Canaccord Genuity. "החברה עדיין מתרחבת גיאוגרפית ומנסה לשווק את האייפון 4 בסין, ורק התחילה למכור אותה בינואר. זה אומר שהדבר יבוא לידי ביטוי בתוצאות שלה כבר במארס הקרוב".