דלק נדל"ן מבהירה: אין עדיין הסכמות עם מחזיקי האג"ח

(עדכון) - "החברה נערכת לכל תרחיש", אמר היום ל"גלובס" מנכ"ל החברה באשר לעתיד להתרחש בשבוע הבא, והבהיר: "אין הבנות ואין הסכמות, ולא ניתן להעריך את הסיכויים להצלחת המו"מ"

הלחץ שמפעילים מחזיקי האג"ח של דלק נדל"ן על בעל השליטה, יצחק תשובה, הולך וגדל ככל שמתקרב הדד-ליין, שעליו הסכימו הצדדים לפתרון בעיית החוב - סוף חודש ינואר, בעוד פחות משבוע. תשובה, מצדו, שומר בינתיים את הקלפים קרוב לחזה, וממתין לדקה ה-90 כדי לקבל החלטה באשר לגורל החברה - פנייה להקפאת הליכים או הסדר חוב מוסכם.

הבוקר הכחישה דלק נדל"ן, בפעם השנייה בתוך שבוע, דיווחים אודות התקדמות במו"מ עם מחזיקי האג"ח, שנקבו בהגדלת התרומה הצפויה של תשובה להסדר מ-250 מיליון שקל לחצי מיליארד שקל ועוד 400 מיליון שקל בביטחונות: "בהמשך לפרסומים בתקשורת, החברה שבה ומבהירה, כי גם נכון למועד דיווח זה לא גובשו הסכמות עם נציגויות האג"ח, והחברה ממשיכה בניהול המו"מ. בשלב זה אין ביכולת החברה להעריך אם וכיצד יסתיים המו"מ".

הצדדים אכן לא הגיעו להסכמות, אך הועלו רעיונות שונים לפריסת החובות ל-16 שנים בשתי סדרות אג"ח חדשות בהיקף של כ-1.3 מיליארד שקל. מלבד הזרמת ההון והביטחונות תשובה גם יוותר על חוב של כ-60 מיליון שקל אליו בגין אג"ח חברה שבידיו וכך מבחינתו מדובר בתרומה של כמעט 1 מיליארד שקל להסדר החוב המתגבש.

שלוש נציגויות האג"ח של דלק נדל"ן (של סדרות ד', כ"ה ו-ה') מנהלות בחודשים האחרונים מו"מ עם הנהלת דלק נדל"ן ונציגי בעל השליטה, אך עד כה ללא הצלחה. בתחילת המגעים, לפני מספר חודשים, הציע תשובה כאמור להזרים במסגרת ההסדר 250 מיליון שקל בתוך 5 שנים, ובהמשך הודיע על נכונות להזרים סכום גבוה יותר.

דלק נדל"ן נקלעה למשבר בעקבות השקעות ענק ממונפות, בעיקר בבריטניה, ואינה יכולה לעמוד בהחזר בזמן של חוב בסך 2.1 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח. עד כה הסכימו הנושים הבלתי מובטחים לדחות תשלומים של כ-300 מיליון שקל, שדלק נדל"ן אמורה הייתה לשלם בתחילת ספטמבר 2011, ל-31 בינואר (יום שלישי הבא).

"החברה נערכת לכל תרחיש", אמר היום ל"גלובס" ערן מיטל, מנכ"ל דלק נדל"ן, באשר לעתיד להתרחש בשבוע הבא, והבהיר בנוגע למו"מ הנמשך עם מחזיקי האג"ח: "אין הבנות ואין הסכמות, ולא ניתן להעריך את הסיכויים להצלחת המו"מ".

אמש נפגשו מחזיקי האג"ח אצל עו"ד גיא גיסין, המייצג את סדרה כ"ה, שאמורה להיפרע עד חודש ספטמבר. מלבד הוויכוח על גובה התרומה של תשובה להסדר החוב, מחזיקי האג"ח חלוקים ביניהם, כשסדרה כ"ה מובילה את הקו הנוקשה ביותר.

את הרבעון השלישי של 2011 סיימה דלק נדל"ן עם חובות ענק של כ-15 מיליארד שקל (במאזן המאוחד) והערת "עסק חי", על רקע גירעון של 2.2 מיליארד שקל בהון העצמי. הכנסות החברה צמחו ברבעון ב-5% ל-292 מיליון שקל, אך בשורה התחתונה נרשם הפסד של 233 מיליון שקל; זאת על רקע ירידת ערך נדל"ן להשקעה, בהיקף של 127 מיליון שקל, והפסד מפעילות נמשכת של 367 מיליון שקל. בתשעת החודשים הראשונים של 2011 הפסידה החברה 708 מיליון שקל.