משהב"ט סגר את החקירה נגד אלוט בפרשת מכירת הציוד לאיראן

החקירה נסגרה לאחר שנמצא כי אלוט לא הייתה מודעת לכך שהציוד שמכרה לחברת Rantek מדנמרק יגיע לידיים איראניות

משרד הביטחון סוגר את החקירה נגד חברת ההיי-טק אלוט , בעניין מכירת הציוד לאיראן לכאורה - כך דווח היום (ד') בגלי צה"ל. לפי הדיווח, החקירה נסגרה לאחר שנמצא כי אלוט לא הייתה מודעת לכך שהציוד שמכרה למפיץ עימו עובדת החברה יגיע לידיים איראניות.

הפרשה התפוצצה לפני כחודש, בעקבות פרסום בסוכנות הידיעות בלומברג לפיו אלוט מכרה במשך שנים ציוד תקשורת שהגיע אל איראן ושימש לניטור ומעקב באינטרנט. מניית אלוט נפלה ביותר מ-5% בבורסה בתל-אביב ובוול סטריט בעקבות פרסום הכתבה.

לפי הדיווח בבלומברג אז, אלוט מכרה מוצרים לחברת רנטק (Rantek) מדנמרק, וזו ארזה אותם מחדש והפיצה אותם לסוכן בשם חוסיין, ובאמצעותו הציוד הגיע לאיראן. המידע נחשף על-ידי רשויות הסחר בקופנהגן.

אלוט מסרה אז כי היא ממלאת אחר החוק הישראלי והבינלאומי, כולל חוקי יצוא ורגולציה. היא בדקה את הסוגייה, אך הדגישה כי לא ידעה שהציוד הועבר לאיראן.

המוצרים של אלוט, שנטען כי הגיעו לאיראן, מספקים יכולת לזהות ולנטר פעילות ברשת, אך לא ניתן לדעת מהי מהות הפעילות. במילים אחרות, אפשר לדעת שמישהו ניסה לגלוש ליו-טיוב, אבל אי-אפשר לדעת מה הוא עשה שם. המוצר אינו דורש אישור ביטחוני כמו מוצרים אחרים שמשמשים לריגול ולמעקב.

ג'יי קליש, מנהל חטיבת קשרי לקוחות באלוט, אמר עם הפרסום בבלומברג כי "איננו מורשים לבצע כל עסקה עם איראן. אם המוצרים נשלחו שם על-ידי RanTek, זאת הפרת חוזה. זה לא פשוט לעקוב אחרי מוצרים לאחר שכבר נמכרו".