תמיכה ב-1,300

היעד הבא לעליה של ה-S&P500 הוא אזור 1,350 ונראה שניתן לחשוב גם על היעד השאפתני יותר 1,420

בתקופה האחרונה, בכל יום בו עולה איזה שהוא ספק ביחס לעוצמת מגמת העליה של ה-S&P 500 , הספק הזה מוסר. כך, אתמול נראה היה שהמדד מתחיל להתכופף אבל, הוא התיישר יפה במהלך יום המסחר והתבסס מעל 1,300. רמת ה-1,300 היא עתה רמת התמיכה החשובה ופקודת הגנה על תיק קניון המניות ממוקמת מתחתיה. אין הדבר אומר שמהלך מתחת ל-1,300 יבשר בהכרח על מעבר למגמת ירידה אבל נראה שהוא כן יסמן עדיפות למעבר לצד הבטוח, לפחות באופן חלקי.

היעד הבא לעליה של ה-S&P500 הוא אזור השיא האחרון, 1,350 פלוס מינוס עשר נקודות, אבל נראה שניתן לחשוב ברצינות גם על היעד השאפתני יותר, אזור ה-1,420, כיעד סביר לטווח הזמן של החודשים הקרובים.

נראה שאנחנו נמצאים בשליש עד חצי גל עולה שלישי על פי ספירת הגלים של אליוט וככזה הוא אמור לעלות מעל השיא האחרון.

סקטור הפיננסים ממשיך להתחזק, בניגוד אולי לתחזיותיהם של אנליסטים ואסטרטגים כלכליים. ה-ETF שמייצגת את ענף הבנקים, KBE, עלתה לאחרונה מעל הממוצע הנע ל-200 יום והיא מתמודדת עם התנגדות באזור ה-22 דולר. מהלך של KBE מעל 22 דולר יחשב סימן חיובי לסקטור וכנראה לבורסה כולה.

התעוררות בביוטכנולוגיה

אתמול ניכרה התעוררות במניות הביוטכנולוגיה לסוגיהן. מהחברות הגדולות יותר שבקניון המניות ניתן לציין את LIFE, מניה שהחזקנו בסבלנות ובהדרגה חוזרת לעצמה. היא כבר עלתה מעל הממוצע הנע ל-200 יום ונראה שתמשיך לטפס. מהלך מעל ההתנגדות ב-50 דולר יחשב סימן חיובי. בשביל לחזק את הפוטנציאל החזרנו לתיק את PPHM. המניה נסחרת בדולר. המשמעות היא שאין משקיעים מוסדיים בסביבה אבל בצד החיובי, מניות כאלו יכולות לעלות הרבה ומהר. יום אחד לפני חודשיים היא עלתה מדולר ל-1.5 דולר במסחר התוך יומי. נראה שהיא מתבשלת לקפיצה מסוג זה או אחר. מהלך מעל 1.2 דולר ותמיכה מעל הרמה הזו יחשבו סימן חיובי.

זיו סגל, שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.