"תשובה - החזר חובות. תהיה פחות עשיר אבל יותר אציל"

(עדכון) - לאחר שעות רבות של דיונים, הגיעו אמש מחזיקי אג"ח ד' ו-ה' להסכמה על מתווה להסדר חוב בדלק נדל"ן ■ במסגרת ההסדר, תשובה יזרים חצי מיליארד שקל לבעלי האג"ח ומתבקש לשעבד 8% ממניות קבוצת דלק

לאחר שעות רבות של דיונים, הגיעו אמש (ד') מחזיקי האג"ח של סדרות ד' ו-ה' להסכמה על מתווה להסדר חוב בדלק נדל"ן , אשר בשליטת יצחק תשובה. סך החוב לשתי הסדרות מסתכם בלמעלה מ-1.5 מיליארד שקל. סדרה כ"ה עדיין מתנגדת להצעה. הבוקר מתקיימת אסיפת מחזיקי אג"ח כ"ה של דלק נדל"ן, אותה מעביר אתר "גלובס" בשידור חי.

מחזיקי האג"ח שלחו את המתווה המוסכם לחברת דלק נדל"ן והוא צפוי להתפרסם היום. הצעה זו תהיה תקפה עד סוף חודש ינואר ועל החברה והמחזיקים להגיע להסכמה עד אז. החברה מסייגת ואומרת כי לא התקבלו עדיין האישורים הרשמיים מהמוסדיים ומהנושים הרלוונטיים.

הבסיס להסדר החוב עליו הסכימו מרבית מחזיקי האג"ח של דלק נדל"ן, הוא הזרמה של 500 מיליון שקל מצד בעל השליטה תשובה, בטחונות בגובה של כ-400 מיליון שקל (כולל 8% ממניות קבוצת דלק), מחיקת החוב הנוכחי בגובה של 2.1 מיליארד שקל, והנפקת שתי סדרות אג"ח חדשות בהיקף של 1.3 מיליארד שקל בפריסה של עד 16 שנה. כמו כן, מחזיקי האג"ח יקבלו 46% ממניות דלק נדל"ן לאחר ההסדר. החברה הודיעה שפרטי ההצעה טרם נבחנו על ידה.

שלוש נציגויות האג"ח של דלק נדל"ן (של סדרות ד', כ"ה ו-ה') מנהלות בחודשים האחרונים מו"מ עם הנהלת דלק נדל"ן ונציגי בעל השליטה, אך עד כה ללא הצלחה. בתחילת המגעים, לפני מספר חודשים, הציע תשובה כאמור להזרים במסגרת ההסדר 250 מיליון שקל בתוך 5 שנים, ובהמשך הודיע על נכונות להזרים סכום גבוה יותר.

באסיפת מחזיקים היום פנה מחזיק אג"ח פרטי לתשובה ואמר: "חובות צריך לשלם. תחזיר את כל הדיבידנדים שקיבלת מחברת דלק נדל"ן, תמכור חלק מהחברות שאתה מחזיק. תחזיר את חובותיך - אומנם תהיה פחות עשיר אך תהיה אציל. אתה תבנה את האמון של ישראל באג"ח הקונצרני".

דלק נדל"ן נקלעה למשבר בעקבות השקעות ענק ממונפות, בעיקר בבריטניה, ואינה יכולה לעמוד בהחזר בזמן של חוב בסך 2.1 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח. עד כה הסכימו הנושים הבלתי מובטחים לדחות תשלומים של כ-300 מיליון שקל, שדלק נדל"ן אמורה הייתה לשלם בתחילת ספטמבר 2011, ל-31 בינואר (יום שלישי הבא).

את סדרה ד' מייצגים עו"ד גדעון קירש, עופר גזית ומנחם מרדר. את סדרה ה' מייצגים עו"ד יוני שר, שמואל אשל ומשרד קליר-בנימיני. את סדרה כ"ה מייצגים עו"ד גיא גיסין ואדוארד קלר.