ב-9 בפברואר יתקיים המבחן הראשון

מאז ההנפקה נסקה המנייה בשיעור 84%. עכשיו צריך לתת תשובות לאנליסטים ומשקיעים

מנכ"לי החברות הציבוריות בשוק ההון האמריקני ממש לא אוהבים את עונות הדו"חות.

4 פעמים בשנה הם צריכים לחשוף את נתוני השורה העליונה והתחתונה של החברות, לענות על שאלות קשות של אנליסטים ומשקיעים, ולא פחות חשוב - להמתין בחרדה לא קטנה לתגובת השוק לנתוני הדו"חות.

שוק ההון האמריקני, וזו עובדה, הוא שוק אכזרי למדי. חברה שלא מספקת מדי 3 חודשים את הסחורה שציבור המשקיעים בה מצפה לקבל, תקבל סטירה מצלצלת ומניותיה יראו את הדרך מטה.

שלמה קרמר, מייסד ומנכ"ל אימפרבה, מכיר את שוק ההון האמריקני מימיו בצ'ק פוינט, אך מתוקף תפקידו אז בחברה לא היה מחובר אל השוק באופן ישיר. כך, קרמר לא חווה את מה שעבר עמיתו להקמת החברה, גיל שויד, שעד היום מכהן כמנכ"ל צ'ק פוינט ונאלץ לענות על שאלות דוגמת "מדוע מניית צ'ק פוינט ירדה?".

לפני כחודשיים וחצי החל קרמר לחוות את מה ששויד כנראה כבר הספיק לשכוח. אימפרבה הונפקה, ומעתה והלאה קרמר ייאלץ לענות על שאלות של אנליסטים ומשקיעים שנתנו בו אמון.

קל זה לא צפוי להיות, ובעוד 11 יום זה אכן יהיה לא קל. אימפרבה, שפיתחה פתרון לאבטחת בסיסי נתונים של ארגונים, תפרסם את דו"חותיה לרבעון האחרון של 2011 - הרבעון הראשון שלה כציבורית. כך, ב-9 בפברואר תעמוד אימפרבה בפני המבחן הראשון ואולי אחד החשובים בתולדותיה: מבחן שבו היא צריכה להוכיח כי הונפקה במועד הנכון. נתוני רבעון ראשון של חברה כציבורית, ולא רק במקרה של אימפרבה, מהווים פקטור קריטי בבניית מערכת יחסיה עם שוק ההון. רבעון טוב (שוב, ביחס למה שהשוק מצפה ממנה) מסייע בבניית אמון ארוך טווח של המשקיעים בחברה, ולהיפך.

במקרה של אימפרבה, מבחן זה יהיה קשה שבעתיים. אימפרבה קיבלה מרגע הנפקתה חיבוק לוהט מציבור המשקיעים. המניה, שהונפקה לפי מחיר של 18 דולר למניה, נסקה מאז ההנפקה בשיעור של 84% (!), וכרגע עומד שווי החברה על 755 מיליון דולר.

בעוד שבוע קרמר יצטרך להוכיח שאימפרבה הונפקה במועד הנכון, אך יותר מהכול - שהחיבוק הלוהט שקיבלה היה מוצדק.